כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
מי ומי האיר בתל אביב את מגדלי עזריאלי בורוד לקידום המודעות למלחמה בסרטן השד?

מי ומי האיר בתל אביב את מגדלי עזריאלי בורוד לקידום המודעות למלחמה בסרטן השד?
תאריך הכתבה: 04/10/2001



השבוע הוארו מגדלי עזריאלי בתל אביב בצבע וורוד בדיוק באותו זמן שבו הוארו 200 אתרים בינלאומים ברחבי העולם באותו צבע. על ההארה העולמית ניצחה גברת אסתי לאודר. על ההארה הישראלית ניצחה דליה רבין פילוסוף, סגנית שר הבטחון שבעצמה לקתה במחלה וניצחה אותה.
על טקס ההארה שנערך במשרדי חברות אלקליל וא.די.בי. של בנק דיסקונט בקומה ה 41 של המגדל המשולש במרכז עזריאלי ניצח המארח ליאון רקאנטי. במשרדים המהודרים הגישו כיבוד קל, יינות טובים, וקובץ של אנשים טובים ומפורסמים הגיעו.
הנוכחים ענדו על דש הבגד סרט ורוד. היתה אוירה בינלאומית, אלגנטית מאד ותחושה, שכשאתה עושה מעשים לטובת הציבור, אתה לא לבד. גם הקהיליה הבינלאומית עימך.
בטקס הארת מגדלי עזריאלי היו: דליה רבין פילוסוף, סגנית שר הבטחון, בתה נעה רבין בן-ארצי, ליאון רקנאטי, סגן יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, רעיה שטראוס בן-דרור ובעלה שמואליק, השחקנית גילה אלמגור, אורן מוסט מסלקום, הפירסומאית ג.יפית ובעלה הרופא, הדוגמנית קארן דונסקי, הדוגמנית נטלי עטיה והארכיטקט עגנון גרנות, האופנאי יובל כספין, התעשיין בעלי אוסם גד ואתי פרופר, מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. נציגת אסתי לאודר אורנה ניודרפר, ואנשי תיקשורת רבים כמו גאולה ראש, עדנה מ"הגל הבטוח", לילי ברגמן, לאה אתגר, רונית ועירית מטיאס, נורית בת יער, הילה ורן רהב, הצלם סיון פרג", הצלם קוקו, ועוד ועוד.
הכיבוד הקל כלל סנדביצ'ים קטנים ויפים, זיתים, שקדים לחים, פירות אקזוטיים, עוגות ועוגיות מרהיבות, יינות טובים וקפה משובח.
בין האתרים העולמיים שהוארו: כ200 אתרים בולטים ב- 40 מדינות ביניהם: ארה"ב, ניו יורק, טוקיו יפן, קייפ טאון בדרא"פ, פיזה, רומא, מילנו וורונה באיטליה, מפלי הנייגרה בקנדה, אוסטרליה, בלגיה, ספרד, לונדון בריטניה ועוד.
דליה רבין פילוסוף, סגנית שר הביטחון, קיבלה את הסרט הורוד הראשון במקביל לנשים ראשונות ונשות ציבור, ע"י הרברט גרנירר, מנכ"ל חברת אלקליל, נציגת אסתי לאודר בישראל.
אוולין לאודר, סגנית נשיא חברות אסתי לאודר העולמית, מייסדת הקרן למחקר לסרטן השד העומדת בחזית המודעות העולמית למלחמה בסרטן השד, אמרה לקראת השקת המייזם העולמי: " זוהי הרגשה מלהיבה להתחיל את הפעילות במפלי ניאגרה – אחד מפלאי עולם – ולאחר מכן לחבור אל מספר כפול של אתרים בעולם. בפרט שעה שאנו מרחיבים את המסר שלנו וכוללים את האחדות הבינלאומית, מראים הסמלים החזותיים הללו שעדיין יש תקווה. אם נפעל יחד להגברת המודעות לסרטן השד, נצמצם את הפחד, נסייע בגילוי המוקדם, ובכך נגדיל את הידע וההישרדות."
דליה רבין פילוסוף, סגנית שר הביטחון, אמרה בטקס הארת מגדל עזריאלי ועם קבלת הסרט הורוד הראשון, סמלו של המאבק: "כמי שחוותה על בשרה את המלחמה בסרטן אני רואה חשיבות רבה לכך שמדינות רבות, בעולם כולו, נרתמו למען פרוייקט כה חשוב להגביר את המודעות והמאמצים למצוא פתרון לבעיית הסרטן ועל כך מגיעה תודה לחברת אסתי לאודר העולמית, ששמה לעצמה כמטרה את הנושא".
על פרוייקט חברות אסתי לאודר העולמית להגברת המודעות לסרטן השד עם מיזם הארת בניינים בולטים בעולם באור ורוד בחודש אוקטובר 2001:
החל מהראשון באוקטובר 2001 ובמהלך חודש זה, יוצגו כמה מהאתרים המוכרים ביותר באור חדש. לציון חודש אוקטובר כ"חודש המודעות לסרטן השד 2001", ולשם הצורך באחדות ותקווה בינלאומיים בעקבות אירועי ה- 11 בספטמבר 2001, יוארו מפלי ניאגרה, בניין האמפייר סטייט בילדינג, חברת האינטרנט הבינלאומית המובילה Yahoo!, וכן למעלה מ- 200 אתרים ידועים ברחבי העולם, באור ורוד. כל זאת ייעשה במסגרת המיזם השנתי השני להארת אתרים ברחבי העולם מטעם חברת אסתי לאודר העולמית. ב- 1 באוקטובר הניו יורק טיימס, אשר בדרך כלל נשלח לבתי הקוראים בעטיפת ניילון כחולה, יסופק באריזה ורודה. המיזם כולו נובע ממאמציה של חברות אסתי לאודר וגב' אוולין ה. לאודר, סגנית נשיא בכירה בחברות אסתי לאודר ומייסדת "קרן המחקר לסרטן השד".
מטרת חודש המודעות לסרטן השד הוא לעורר את מודעות הנשים כי באמצעות גילוי מוקדם של המחלה ניתן לרפא 85% עד 90% ממקרי סרטן השד וכך להציל חיים רבים. מידי שנה מאובחנים כ180,000- מקרים חדשים של סרטן השד בארצות הברית ולמעלה מ40,000- נשים מתות מהמחלה," סיפרה ג'סמין קים, סגנית נשיא Yahoo! לשיווק בינלאומי. "צביעת עמוד הבית של Yahoo! בוורוד ורתימת רשת השירותים הבינלאומית של Yahoo! מאפשרים לנו להגיע אל מיליוני בני אדם בעולם כולו ולעודד את הקהילה הבינלאומית לאחד את המאמצים לביעור מחלה הרסנית זו וליצירת שיתוף פעולה בינלאומי חדש." Yahoo! מעודדת את הציבור לחשוב בוורוד ומגייסת תרומות עבור קרן מחקרי סרטן השד בארצות הברית. גם נכסים ואזורים שונים של Yahoo! בעולם משתתפים בתמיכה במודעות לסרטן השד, כולל: Yahoo! ארגנטינה, Yahoo! אוסטרליה וניו זילנד, Yahoo! ברזיל, Yahoo! קנדה, Yahoo! ספרד, Yahoo! איטליה, Yahoo! מקסיקו, Yahoo! סינגפור ואחרים.

על פועלה של אוולין לאודר והקמת הקרן למחקר סרטן השד:
מאז 1992 עומדת חברת אסתי לאודר בחזית הגברת המודעות הבינלאומית לסרטן השד על ידי חלוקת סרטים ורודים בדלפקי החברה ברחבי העולם, עידוד ממשלות להקדיש יום, שבוע או את חודש אוקטובר כולו למודעות לסרטן השד וגיוס תמיכת גברות ראשונות בעולם וקידום סיקור עיתונאי על חשיבות הגילוי והטיפול המוקדם. חברת אסתי לאודר העולמית גם תורמת למחקר סרטן השד אחוז מהכנסות מכירת מוצרים מיוחדים והשנה תקצה מהכספים שייאספו במכירות בדוכנים בארצות הברית ובפעולות החברה בעולם עם "קרן מגדלי התאומים" שהוקמה בידי עיריית ניו יורק לשם סיוע למשפחות השוטרים, הכבאים וצוותי ההצלה של ניו יורק וכן קרן התמיכה מטעם הצלב האדום האמריקני.
בשנת 1993, הקימה הגב' לאודר, שלזכותה תירשם הפיכת הסרט הוורוד לסמל בינלאומי לבריאות השד, מוסד שלא למטרת רווחים הקרוי "קרן מחקרי סרטן השד". הקרן מוקדשת לגיוס כספי מחקר במאמץ רב-עוצמה למציאת תרופה לסרטן השד. בשמונה השנים האחרונות עזרה פעילותה של הגב' לאודר לגייס למעלה מ- 30 מיליון דולר למימון מחקרי סרטן השד ב- 30 מכונים רפואיים בארצות הברית. לקבלת מידע נוסף אודות קרן מחקרי סרטן השד בקרו באתר שכתובתו
http://www.bcrfcure.org


על הפעילות בישראל למען המודעות למלחמה בסרטן השד:
המסע להגברת המודעות למלחמה בסרטן השד מתנהל ברחבי העולם כחלק מהמחויבות של חברת אסתי לאודר לסיוע בזיהוי מוקדם של המחלה ובאיסוף תרומות לחקר המחלה. כמו בכל שנה גם נציגת אסתי לאודר בישראל תמשיך לפעול למען המודעות למלחמה בסרטן. במהלך חודש אוקטובר, יחולקו בדלפקי החברה בארץ סרטים ורודים שהפכו לסמל המלחמה במחלה. בנוסף לכך יחולקו מגנטים הנושאים מספר טלפון של טלמידע ויד-להחלמה מטעם האגודה למלחמה בסרטן בישראל.


דליה רבין ונעה בן-ארצי.

ליאון רקנטי וגילה אלמגור.

נטלי עטיה ודליה רבין.

רעיה שטראוס ודליה רבין.



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי