מי שולט בתעשית הסלבס? דיווח מיומהולדת של היחצנית נעמי צ'רפק. אורנה גלזן-גונן הוסמכה למשפטים, איך מבלה דור ההורים? למה ג'ודי ניר מצליחה? התעשייה החברתית כמפלט מהמתח. צילומים בלעדיים.
תאריך הכתבה:
11/08/2002
נעמי צ'רפק, שילה קרויצר אשת שגריר ארה"ב ומיכל קפטה, בהגדלה: נשים יפות ומצליחות
|
| נעמי צ'רפק וידידות, בהגדלה: בנות צ'רפק, בראונר ועוד
|
| שלי חושן ואורנה גלזן ביומהולדת לצ'רפק, בהגדלה נשים אצל צ'רפק
|
|
אורחים אצל אורנה גלזן, בלומה שרון ובעלה. בהגדלה: מקומוניסטיות מחיפה בראשות ציפי רון אצל צ'רפק
|
| אורנה גלזן בביתה, תואר במשפטים, בהגדלה: יואל שר ואורחים בבית גלזן
|
| רנה פושקרנה ואורחות אצל צרפק, בהגדלה: אחות שרה סלע ואורחות אצל צ'רפק
|
|
נעמי צ'רפק אשת יחסי ציבור בלתי נילאית והאמא של המסיבות החברתיות המקושטות בכוכבי הגל החדש ערכה לעצמה מסיבת יומהולדת במלון דניאל בהרצליה פיתוח. צ'רפק אשה שבסיוע בנותיה, שולטת בעולם יחסי הציבור של אולמות אירועים וכוכבים להמונים החל מצ'יצ'ולינה, הקטנטנות וכלה בכוכבי סדרות טלויזיה וטלנובולות אופנתיות ריכזה לארוחת בוקר אחת את כל מי שקובע מי יקשט את הטורים החברתיים בעיתונות הישראלית. הבלונד, האדמדם והאופנתיות הכי חדשנית שלטו שם. צ'רפק היא רני רהב של החברה הישראלית להמונים. לאחרונה עוברת תעשיית האפיזודות החברתיות בעיתונות העברית תקופת צמיחה ופריחה אותה מובילים קברניטי נוצץ בראשות לאה אתגר. אתגר, העלתה את תעשיית השטויות החברתיות לרמה של רצינות דיווחים פוליטים. מאז ומתמיד טענה אתגר שהכתיבה החברתית המשובחת עושה לחיי החברה בדיוק מה שעשה נחום ברנע לכתיבה הפוליטית. כתוצאה מהמהפכה העוברת על הדיווח החברתי בתיקשורת הישראלית, הרי עורכים מזדקנים בתיקשורת האלקטרונית והכתובה, החוששים למעמדם, ולהזדקנות קוראיהם, מרבים להכניס בכמויות שלא היו בעבר, דוגמניות צמרת, כוכבות בגרוש, סיפורי ויינרמן, עלילות יהודה לוי, יפים ויפות לעמודי הפנים שלהם וניזקקים מאד לשירותיה הטובים של נעמי צ'רפק. גם לשירותיה הטובים של בטי רוקאווי אשר מרבה לאחרונה לספק לתיקשורת רשימות בנוסח מי הן עשר הדוגמנים והדוגמניות המבוקשים ביותר, וכך הלאה. במקביל למתרחש, הולך ומתחזק ומתרבה גם מעמדם של המקומוניסטיות. כך אפשר היה לאפיין את שולחנות הקרואות במסיבה של צ'רפק לפי אזורים גיאוגרפים: המקומוניסטיות מחיפה מציפי רום ועד בלומה, ואולי גם עד גברת בראונר איכלסו שולחן אחד. המקומוניסטיות ההרצלייניות משרה (שוקן) ועד ורדה (אלף בית) איכלסו שולחן שני, השליטות החברתיות של "לאשה" בראשות דליה בן ארי איכלסו שולחן אחר, המקומוניסטיות והמגאזיניסיות הבלתי מעורערות של תל אביב בראשות האחיות מטיאס איכלסו מקום אחר. רק הירושלמיות מעידן שרה דוידוביץ נעדרו. ירושלים די יורדת ממפת דיווחי החברה, אולי כי יותר מסוכן שם. גם היפות של הטלנובלות כמו מיכל קפטה הגיעו, גם נשות חברה יפות מסוגן של הדר טייג או ענת עליזי. גם מקומה הבלתי מעורער של רינה פושקרנה מלכת המסעדניות לא נעדר. גם שלי חושן מיד ביד. חסרה שם מאד ג'ודי ניר מוזס ואולי גם אדיר מילר. שני אלה קלטו כי מה שהולך היום הם יפים ושטויות, ומי שרוצה רייטינג מתעסק בהם. את ההדר המכובד לארוחת הבוקר נתנה הקומונה של ידידי גברת בסיוני לשעבר מוורה הבלונדינית מייסדת נציגות "מיקסה" בישראל וועד דניאלה אורן, נכחו גם נשות שגרירים שהן חלק בלתי נפרד מן הסוסיאטי הקובעת. בראשן של נשות השגרירים עמדה שילה קרויצר אשת שגריר ארצות הברית בישראל. שילה היא אשה מודרנית, חכמה ונעימה. היא מזכירה ביכולת השתלבותה החברתית והאנושית את סאלי ההסטורית שהיתה בעבר אשת שגריר אמריקני כמעט ישראלית. היתה הופעה של רקדנית פלמנקו. היתה גם כוכב פרי, רקדנית הבטן ההסטורית אבל היא לא נתנה הופעה. היו סלטים, פירות, גבינות, מליחים וקפה של בית מלון. בשביל נעמי צ'רפק מלון דניאל היה צריך להעמיד את המזנון הכי יפה בעולם. אבל האוכל היה פחות חשוב. לו הייתה נופלת שם פצצה היה נימחק כל הידע הישראלי של מי הוא סלבריטאי ומי הוא לא, ומי שמזלזל בתורה הזאת יצפה בשבוע הבא בתכנית של ג'ודי ניר מוזס ששמה "ג'וד לאב": אלה הם פני האהבה והחברה החדשים של ישראל, היא מתאימה לנו ואנו לה. או אולי ההסבר נעוץ בכך כי כשהתותחים רועמים - המוזות הרציניות יותר שותקות. כשלא בטוח שמחר לא נתפוצץ, אין כוח לרצינות של הפילוסופים. כי מה שחשוב באמת הוא שנהייה בריאים ויפים והלוואי שנחייה. בעוד המדינה שוקעת מחפש לו הפרט מיפלטי שיכחה מענגים. מי שקלט זאת באלגנטיות רבה היה כתב הטלויזיה יגאל רביד שהגיש בסוף השבוע הזה בערוץ 2, כתבה על שתי תופעות איזוטריות של רולר בליידס וקיאקים וקלט את ההבדל שבין עיסוק בספורט למפלט חברתי משכיח צרות.
אורנה גלזן-גונן קיבלה תואר במשפטים והזמינה כמאה פלוס קרואים למסיבה בוילה שלה בהרצליה. יש לזכור כי גלזן היתה זאת שנתנה את הטון האופנתי חברתי של שנות השבעים. היא הייתה בת זוגו הזוהרת של צבי לידסקי ז"ל, היא עיטרה את עמודי שבועון "העולם הזה" של אז בציורים של יפים ויפות לבושים בצו האופנה האחרון. היא היכירה את כולם, וכולם היכירו אותה. לימים נישאה לד"ר אמנון גונן, מדען רציני, ובעצמה סיימה לאחרונה לימודי משפטים. בביתה נכחו סלבריטאי עבר. כמה מהם היו גם אורחיה של נעמי צ'רפק במסיבה הקודמת. החל משרה מילר הסרגנית, רחל גרא האמנית המפורסמת, יואל שר, כוכבי תיקשורת עלומים כיום, זמרי אופרה, מנהיגי שירה בציבור וחיים מלמד, דמות של מנחה נעים ורציני. הייתה תכנית של שירים ישנים, מוסיקה בנוסח "גרנאדה" ופסדובלה, היו יפים ויפות שהיום הם כבר הורים לילדים או סבים וסבתות לנכדים. היה מזנון ביתי בנוסח של הימים ההם, סלטים מזרחיים, קפה ועוגות, ואת האלכוהול הרחיקו לפאתי החצר. כדי לשמוח הדור הבוגר אינו חייב לדפוק את הראש. הייתה נדיבות לב פרטית של אשה בוגרת ויפה ובן זוגה המדען שטוב להם בחיים האלה. גלזן בשמלה ורודה חשופה מעט ונוצצת, שימרה נעוריה היפים ושמחת החיים שלה. הקרואים , רובם באמצע החיים, בלטו בעובדה שהן עדיין יוצאים מהבית ויודעים לשמוח ולהינות. זה גם היה מקום טוב להכיר בן זוג מתאים בעידן הפנויים פנויות הבוגרים והמסודרים של ישראל. במקום הזה חסרו למשל דודו טופז או אהרלה ברנע. רוני שטן וגליה אלבין. הנשים שהעלו כמה קילוגרמים מאז נעוריהם הצטיינו במחשופים עתירי שדיים. היום, יש לרובן מן הטבע את מה שמורן אייזנשטיין מתפיחה אצל המנתחים הפלסטיים. אולי זה מזדקר פחות, אבל זה בהחלט מראה מכובד. היו דודים ודודות, ג'יפים אופנתיים בחוץ, כי לדור הבוגרים, יש כסף, אם כי הם לא מנפנפים בו כמו הצעירים. היו גם הרבה ילדים של: צעירים חיננים וילדות בהירות ודקות עם ג'ינסים מתחת לפופיק. אנשים דיברו על לאיזה מועדון כושר הם הולכים, על איזו שפת ים הם צועדים בלילות, איך הם שומרים על הדיאטה ומה שלום הילדים שבגרו. היה טבעי ושמח, גם נעדר פוזות.
|
|