כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך ניקו נתאי פתח תיאטרון חדש, ההצגה בוטלה בהיעדר צופים. בואו לתמוך.

איך ניקו נתאי פתח תיאטרון חדש, ההצגה בוטלה בהיעדר צופים. בואו לתמוך.
תאריך הכתבה: 26/09/2001



יובל אברמוביץ מדווח: לאחרונה הוקם תיאטרון שוליים חדש בשם "תיאטרון קרוב". התיאטרון הוא יוזמה של ניקו ניתאי - במאי, שחקן ומחזאי שמוכר כ"מושגע" לתאטרון. ניתאי הקים כבר מסגרות לא שגרתיות כגון: תאטרון בית-הובן, תה-אטרון ותאטרון הסימטה, אותו ניהל 17 שנה, כולם תאטראות פרינג'.
ניתאי ידוע גם בזכות הצגתו "הנפילה" אותה הוא מעלה כבר למעלה מעשרים שנה והציג למעלה מ2500 הצגות, הישג חסר תקדים בתאטרון הישראלי. לצופי הטלויזיה ולקהל הצעיר מוכר ניתאי כמי שהופיע בסדרת הקאלט של הטלויזיה החינוכית על חגים עם התוכי המדבר "שן קשת ענן, שן קשת ענן" – זוכרים?
התאטרון החדש ממוקם ב"בית מרכזים" שהוא מבנה מסחרי גדול מול אצטדיון בלומפילד בפינת רחוב קיבוץ גלויות. המקום הופך לאט לאט ממרכז בעלי מלאכה למרכז אומנות לאחר שהעירייה סיפקה לרקדן והכוריאוגרף, עידו תדמור, אולם חזרות.
בית המלאכה הישן שקיבל ניתאי לידיו הפך לאולם תאטרון חדש ומשופץ, אינטימי ומודולרי (כמאה מקומות) ללא במה קבועה.
ניתאי מזוהה עם סגנון הגשה בלתי אמצעי שנועד להוריד את המחיצות בין הקהל לאמן, ולכן התאטרון שלו ייקרא: "תאטרון קרוב".
ביום שישי שעבר נערך ערב הבכורה בנוכחות כ50 צופים (מרביתם מוזמנים וחברים) כשבראשם חבר מועצת תל אביב, מיכאל הרועה מלווה ברעייתו, וניסן נתיב, מנהל בית הספר הידוע שהגיע להביע תמיכה בשחקנים שחלקם היו מתלמידיו. שלא כמו באירועי תרבות נוצצים בהם המוזמנים נהנים מבר עשיר הסתפקו האורחים במי עדן, קולה ועוגיות מקופסא. העיקר החגיגה שבלב, יגידו חובבי האומנות.
ההצגה שחנכה את התאטרון החדש היא "גן עדן טרום חובה" - מחזה מאת ובבימויו של ניקו ובשיתוף כל השחקנים המופיעים כשבראשם השחקנית הותיקה והמקסימה, רבקה גור, פולי רשף (שחקן ואבא של נמרוד רשף, (זמר הראפ), דינה לימון ("לגעת באושר"), מאיר אלוני, ערן לוי, עופר רגירר, יעל יעקב ומאיר אלוני.
ההצגה היא רבגונית, משעשעת וסוחפת את קהל הצופים לאזורים שבין המציאות לדמיון. הסיפור על קבוצת אנשים, שהיו בגיל הגן עם קום המדינה, וחוזרים אל גן ילדותם על מנת להציל אותו, את הגננת הנערצת ואת חלומותיהם. הגננת הסמכותית (רבקה גור) שמקיימת בלילות את טקסי הגן של הבוקר, מכריחה אותם לחזור אל סינרי הילדות, אל שירי הגן הנשכחים וכל אחד נאלץ למצוא בתוך עצמו את הילד שהלך לאיבוד.
הצופים הופכים לחלק אינטגרלי מפגישת המחזור ועוברים יחד עם השחקנים את מסלול ההתפכחות. הגננת המיתולוגית מובילה את ההילולה שהופכת לחשבון נפש אכזרי וחושפני של החלום הישראלי.
ההצגה שאורכה שעה וחצי מצליחה לרתק למשך דקות את הצופה וגם אם יש בה "חורים" ונפילות מתח הרי שאי אפשר להתעלם מלפרגן לקבוצת שחקנים ובראשם ניתאי שלקחו את הסיכון ועשו הכל בגלל האהבה.
ביום שישי האחרון היתה אמורה להערך הצגה נוספת של הקבוצה שבוטלה ברגע האחרון בשל העובדה שלא הייתה דרישה לכרטיסים.
אם אתם רואים את עצמכם כחובבי אומנות אמיתים, בואו לפרגן לתאטרון "קרוב" ומלבד עזרה באחזקת התאטרון הצעיר תהנו משעה וחצי של חזרה לילדות.
תאטרון קרוב – בית מרכזים, רחוב קיבוץ גלויות 24, ת"א. טלפון – 03-6830066.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי