כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך הפך נהג תנובה ליוצר המופע "בעיניים יחפות", מופע שהקהל משתתף בו?

איך הפך נהג תנובה ליוצר המופע "בעיניים יחפות", מופע שהקהל משתתף בו?
תאריך הכתבה: 04/10/2001



יובל אברמוביץ מדווח: אם נקלעתם ביום שישי האחרון לבית ציוני אמריקה שבתל-אביב, לא יכלתם לפספס את תחושת החגיגיות שבאויר. סביר להניח גם שלא יכלתם להתעלם מנוכחותם של קומץ העיתונאים והשחקנים שהתאספו במקום, בינהם: יחזקאל לזרוב שחובק חברה אלמונית בימים אלו ושוקד על פתיחת תערוכת תצלומים שצילם במהלך לימודיו בלונדון, שחקני "לגעת באושר" איריס ברנע ואמנון פישר. וגם רן גואטה, מנהל תאטרון הפרינג' בתל-אביב.
הסיבה למסיבה: הצגת בכורה חגיגית להצגת פרינג' חדשה בשם "בעיניים יחפות".
מרוב צ'ופרים שחולקו לקהל במהלך ההצגה כגון: משקפי שמש של חברת "אופטיק דורון", איפור פנים שנעשה במקום על ידי מאפרות מקצועיות, ויין, (כל אלה אגב חלק בלתי נפרד מהמופע), הייתם יכולים לחשוב שנקלעתם לאופרה הישראלית המתוקצבת במיליונים ולא למרכז הפרינג' העני שנאבק בימים אלו על קיומו.
כנראה שעם קצת מאמץ והרבה טוב לב , מוצאים את המימון והתמיכה...
ההצגה "בעיניים יחפות", שלכבודה ה נערכה החגיגה, החלה את דרכה כמופע רחוב מוזיקלי. עם הזמן אסף המופע קהל מעריצים. יוצרו, ארז משולם, החליט לשדרג את המופע ולהפכו להצגה של ממש.
ארז משולם המחזאי והשחקן בהצגה עובד בבקרים כנהג משאית של חברת "תנובה" שאחראי על חלוקת החלב בגוש דן . בערב הוא מוציא את האנרגיות הרבות שלו בהצגה פרי עטו ותודו שמדובר באמן אמיתי.
משולם מתגלה בערב כשחקן מ-ד-ה-י-ם עם אנרגיות בלתי נידלות, המון קסם ובעיקר הרבה כשרון טבעי. כל זה מפתיע (או שלא ) בהתחשב בעובדה שארז מעולם לא למד משחק במסגרת מסודרת.
בערב לוקחים גם חלק שלושה נגנים: שני גיטריסטים (אסף בוכמן ועדי טמיר) ומתופף אחד (עידן גרין) שאחראים על הפן המוזיקלי החי של ההצגה.
ייחודה של ההצגה והעלאתה במרכז הפרינג' ולא, נגיד, ב"קאמרי" הוא בשל השונות שלה. זוהי הצגת טקסט שכולו מושר ומדוקלם. לא ממש מחזמר אלא משהו שנמצא אי שם באמצע בין שירה לדקלום, בין תנועה ומחול לסטטיות . בקיצור, מייצג מעניין ויחודי.
ההצגה היא הצגת קאלט אמיתית אשר מושכת אליה קהל שחוזר אליה שוב ושוב גם בפעם החמישית והשישית ואת זה צריך לראות בעיניים כדי להאמין.
הקהל שמגיע לאולם מאופר או מתאפר במקום, לוקח חלק פעיל בהצגה בעידודו של השחקן, משליך חפצים על הבמה (מטבעות וכדורי מרפא), קורע ניירות, נובח, מיילל ומצטרף לשירים.
המחזה מספר את סיפורו של איש בוהמה ששמו פארש פוזה. כל מה שעניין אותו בחיים היה הוא עצמו. יום אחד פארש פוזה פוגש את אהבת חייו ויחד הם נוסעים למסע מרתק ועמוק אל תוך הנפש שבמהלכו הוא מאבד את אהובתו ואת שפיותו. המוסד הסגור שפארש פוזה משתחרר ממנו לאחר שנה לא שינה את רצונו של המשורר לשנות את העולם. אך יש לכך מחיר. האם הוא מוכן לשלם אותו? תוכלו לגלות בהצגה עצמה.
המופע "בעיניים יחפות" הוא דיאלוג של משורר עם כלי נגינה, זהו דיאלוג חי, בועט וקצבי המשלב סוגי מוזיקה שונים - ג'אז, בלוז ורוק.
המגע של הקהל עם השחקן הוא בלתי אמצעי, ויוצר מופע בעל שפה חדשה ויחודית. שפה של שירה חיה ונושמת. שירה שסוחפת את הקהל לסיפור צבעוני ומטורף שיש בו קצת מכולנו.

"בעיניים יחפות" מעולה בימים אלו במרכז הפרינג' שבבית ציוני אמריקה, תל אביב. שווה צפיה!


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי