כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך דרך כוכבה של שירלי ברנר, שהפכה מילדה תוהה לאשה וכובכת רצינית? יש אור בקצה המינהרה.

איך דרך כוכבה של שירלי ברנר, שהפכה מילדה תוהה לאשה וכובכת רצינית? יש אור בקצה המינהרה.
תאריך הכתבה: 27/12/2001



לפני שעזבה אותנו ונסעה ללוס אנג'לס, הייתה לשירלי ברנר אפיזודה מקצועית: שירלי קיבלה תפקיד של פקידה זוטרית בסידרה רמת אביב גימל. הבלונדינית הקטנה עם פני המלאך קיבלה הופעה קטנטונת. זה מה שנציגי משפחת גלובוס נתנו לה. זו הייתה הופעה של דקה ומשהו, לא יותר. אבל שירלי, צעירה קטנה ולוחמנית, ניסתה להפוך אותה למשהו גדול. על פי התסריט, היא הייתה צריכה להיכנס לחדר להגיש ניירות, להגיד או לא להגיד איזה משפט ולהיעלם. אבל היא נכנסה, אמרה הרבה יותר ויצאה. היא פשוט גנבה מעט יותר טקסטים, מעט יותר דקות על המסך. זה לא הפך אותה לכוכבת. אבל מי שראה את הנסיון הזה שלה, תפס שהבלונדינית הקטנה לא מוותרת בקלות. מאוחר יותר הגיעו חוזי עבודה טובים.
חייה של שירלי ברנר בישראל לא היו מהקלילים. הוריה התגרשו. אמה, כיום שמה סמדר דישון, עברה לחיות בלוס אנג'לס, אביה, דני ברנר, איש עשיר ומפורסם נשאר בישראל. האב הוא בעל חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו.. בעבר היה אלוף ישראל בשחייה. דני ברנר הוא בנו של רב החובל מילה ברנר ז"ל. למשפחת ברנר יש עוד יחוס: הם קרובי משפחה של הנשיא עייזר וייצמן.
היחוס המשפחתי לא סייע לשירלי בדרכה לכוכבות: אביה שנישא בשנית, הביא ילדים חדשים לעולם, ולמרות אהבתו הגדולה לשירלי, חשבתי שראיתי אצלה עצב סמוי בעינים. בדרך לכוכבות, שירלי לא נהנתה מהיותה הבת של. בעוד הסביבה הישראלית מקטלגת אותה במדור של "בלונדינית יפה, מפונקת ועשירה", היא עבדה קשה מאד. הילדה שנולדה עם כפית זהב בפה, נילחמה על הכרה.
כשהתגוררה בארץ החליטה שירלי לעבור ולגור בבית הסבא שלה בחיפה. הוא היה חולה ושירלי רצתה להיות לידו. הסב, רב החובל הותיק מילה ברנר, נימנה על האצולה הימית של ישראל. בביתו של סבא מילא וסבתא מיכל, בית ותיק ועשיר על הכרמל, קיבלה והעניקה שירלי הרבה רוך ואהבה.
אבל קשה היה להפוך לכוכבת בתל אביב, ולהתגורר בחיפה. שירלי הירבתה לנהוג בדרכים. אני זוכרת אותה נוהגת לפנות בוקר אחרי יום חזרות מפרך בתל אביב לחיפה וחוזר חלילה. פעמיים עצרה אצלי לנוח בביתי שבזכרון יעקב. לבילויים ולחיים אישיים, נותר לה זמן קצוב בלבד.
תל אביב לא הקלה עליה. מדורי הרכילות לא חמלו עליה. היא תוארה כילדה עשירה שנולדה עם כפית זהב בפה. הנימוסים האמריקאים שלה, הפתיחות הלבבית שלה, האינטגריטי הבלתי מתפשרת שלה, לא תמיד נתפסו נכון. אף על פי כן היא שמרה תמיד על נימוסיה המעודנים, על ארשת פניה החביבה ועל אמונתה שעוד יהיה טוב. תל אביב השופטת בני אדם בשטחיות חיצונית, לא תמיד האירה לה פנים. רומן שניהלה עם אקי אבני עלה על שירטון. היא לא זכתה בתפקידי ענק וגם סכסוך שנתגלע בינה לבין אורנה פיטוסי גרם לה כמו שגרם לפיטוסי, הרבה עוגמת נפש.
בסופו של דבר ולא לפי הסדר הזה שבה שירלי ללוס אנג'לס שם התגוררה אימה. היא רצתה קריירה בינלאומית והיא רצתה לחיות על יד אימה. היא גם הייתה משוכנעת ובצדק, שאם תשתפר איכותה ויכולתה - היא תצליח בגדול. היא החליטה לכן להירשם ללימודים רציניים והיא למדה.
בינתיים ניפטר הסב בחיפה. היא חזרה ארצה להלוויה ולשיבעה. ראיתי אותה ליד קיברו. היא הספידה בין רבים אחרים ובכתה. היא ניראתה כילדה קטנה ושברירית שחרב עליה עולמה.
כששבה ללוס אנג'לס היא הבטיחה לעצמה להשתפר, ללמוד, להתקדם ולהצליח. המלאכית עם הפנים הבהירות והעיניים הכחולות הניפלאות התגלתה כגברת עם רצון של פלדה.
השבוע שוב פגשתי אותה בתל אביב וזו הייתה שירלי אחרת. היא בגרה, היא יפתה, פני המלאך שלה לבשו עידון חדש ונקיון טהור, הבא מכוחם של אנשים שידעו כאב ושהשתנו והתחדשו. שירלי נטו החדשה היא אותה שירלי הקודמת אבל חכמה יותר, משכילה יותר, רכה יותר, נחושה יותר, ואמיתית יותר. בימים אלה היא לומדת לתואר שני והיא קולטת כי עוד ארוכה הדרך להצלחה. מאז ששבה ללוס אנג'לס היא קיבלה תפקידים קטנים בסרטים גדולים, והיא התפכחה מן האשליות שההצלחות נוחתות באופן מיידי. היא קלטה שהדרך מפרכת, אבל עם היכולות והאיכויות שלה היא כבר רואה אור בקצה המינהרה.
ניפגשנו בקפה "תהל" שבנחלת בניימין 36 בתל אביב. היא נכנסה עם התרמיל על הגב, הסלים עם הבגדים ותיק הצד הקטן. תמיד ניידת, תמיד מתאמצת. התחבקנו. אמרתי לה: "כמה יפית," ואהבתי אותה יותר מתמיד.
אני ראיתי כוכבת. אבל היא אמרה לי בישרנותה הבלתי פוסקת: "עדיין לא, עדיין אני לא כוכבת, עדיין אני בתפקידים קטנים. עדיין הולכת לאודישיונים עם מאות כוכבניות יפות ומדהימות, נשים מהממות שמגיעות להתחרות על תפקיד מכל קצוות תבל. עדיין אני אחת בין רבות, אבל שמים אלי לב, בגלל איכות המשחק, בגלל הייחוד, בגלל ההשכלה, בגלל הרצינות."
ידעתי שאם היא תירצה להמשיך בדרך בה בחרה היא תגיע. ידעתי שהיא קורצה מהחומר הנכון. שהיא נולדה להיות כוכבת. כי הבלונדינית הקטנה, העשוייה פלדה, אם תירצה, יכולה להיות ענקת.
במסעדת "תהל" עשו לה כבוד. הגישו לה שולחן עמוס מטעמים קטנים. קציצות בשר דרום אמריקניות, ברבוניוס, סלמונים מגולגלים בגבינה, ארטישוקים ממולאים, הרבה צלחות קטנות של חטיפים ונישנושים שלא מהעולם הזה. היא לא הרבתה לאכול. טעמה כזית. בעלי המקום: ישי אורן שהוא גם סופר ידוע עם נשמה יתרה קלט אותה. רעייתו- תהל ארז, מסעדנית ירושלמית לשעבר, שמחה לא פחות ממנו עם האורחת. כשתפסו כי שירלי היא לא מהזללניות, פתחו לכבודה שמפניה. שירלי רק טעמה. עצם העובדה שבעלי מסעדת "תהל" פתחו באחר צהריים אחד בקבוק שמפניה מובחרת לכבודה, אמרה את הכל: אנחנו שמחים איתך, ומברכים אותך, את כוכבת אמיתית ובן אדם ראוי.
הם לא טעו: שירלי ברנר היא אשה ראוייה. היא כוכבת בדרך, והיא מהדורה אנגלו-ישראלית חדשנית של אשה מודרנית, אופטימית ומוכשרת שניחנה לא רק ביופי שמיימי אלא גם בהרבה אהבת האדם, באנושיות ובבגרות נפשית. כך שירלי ברנר החדשה. כל מה שיקרה לה, או לא יקרה, הוא מבורך בעיניה.
להלן קטעי אינפורמציה שהועברו על ידי איש יחסי הציבור שלה:
שירלי ברנר, שמתגוררת בלוס אנג'לס, שהתה בארץ כ- שלוש שנים, במהלכם השתתפה בסדרות "רמת אביב ג'" ו"כסף קטלני", שיחקה בסרטו של אסי דיין "מר באום", הנחתה את תוכנית הנוער "החצי השני" יחד עם נתי רביץ ואת מסיבות MTV שנערכו בנמל תל אביב והשתתפה במספר פרסומות. בשנה וחצי האחרונות היא מפלסת את דרכה בעולם הסרטים הבינלאומי, ובמסגרת זו השתתפה בסרטים THE GRAY ZONE, עם הרווי קיטל ומירה סורבינו, DIARY OF A SEX ADDICT, עם נסטסיה קינסקי, ובמספר תכניות פיילוט ביניהם SWITCH ו- RODEO SHOW, בבימויו של הישראלי גיא שלם.
לאחרונה השתתפה שירלי ברנר בערב התרמה ל"גן הילד" בביתו של המיליונר משולם ריקליס. הערב נערך בלוס אנג'לס. הוא נערך מטעם הקרן למען חיפה עבור "גן הילד". הערב הופק על ידי שירלי ברנר, המשמשת כחברת הנהלת הקרן למען חיפה. השתתפו בו ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, הכנר חגי שחם ותורמים רבים מרחבי ארצות הברית.
"גן הילד", שנוסד לפני כ- 20 שנה על ידי מיכל ברנר, סבתה של שירלי ברנר, משמש בית לילדים מוגבלים הסובלים מבעיות מוטוריות, אוטיזם או מקשיי למידה. "גן הילד" ממוקם בגן האם בחיפה ומכיל חדר מחשבים, גן שעשועים וכיתות לימוד. צוות מקצועי אחראי על מתן מענה לכ- 400 ילדים ובני נוער יהודים וערבים בגילאי 3-20, להם משמש הגן כמסגרת לימודית וחברתית המציעה חוגים, קייטנות נופש ופעילויות בסופי שבוע.
לדברי שירלי ברנר, בכוונת המארגנים לאסוף כסף להקמת קומה נוספת בה ימוקמו חדרי פיסיותרפיה ותרפיה בדיבור, וגם חדרי שינה, שיאפשרו לינה במקום. "אני מקווה שהאירוע יהיה ראשון בסדרת אירועים, שיצביעו על המחויבות של יהודי ארצות הברית לעשייה חברתית בחיפה ובישראל. אני גאה בסבתי שהקימה את המוסד הייחודי הזה ושמחה על יכולתי לסייע להרחבתו".
על הצלחותיה של שירלי ברנר בארה"ב: השחקנית שירלי ברנר הצטלמה לסרט האימה TAIL STING, היא משמשת מפיקת משנה בשעשועון החדש:
EXTREME TRUTH OR DARE
שירלי ברנר ממשיכה לכבוש את בירת הסרטים של אמריקה. בתחילת ספטמבר הצטלמה ברנר לסרט אימה טלוויזיוני, TAIL STING, שמופק על ידי SHORE LINE ENTERTAINMENT, חברת הפקות עצמאית, ומבוים בידי פול ויין.
שירלי ברנר מגלמת תלמידת תיכון וחברה בנבחרת קרטה אמריקאית שחוזרת ללוס אנג'לוס מתחרות באוסטרליה. בטיסה נמצאים גם חבורת מדענים שפיתחו מוטציה מיוחדת של עקרבים. מיד לאחר ההמראה נשפך חומר כימי על העקרבים אשר גדלים ליצורים טורפי אדם בגודל 3 מטרים ורוצחים את הנוסעים (כמה אקטואלי).
הסרט שצולם במטוס דמי, בו הצטלם בעבר הסרט "הנוסע ה- 57", מכיל פעלולים ייחודיים. ברנר צופה שיהפוך לקאלט ומספרת שכל סצנה בסרט האימה צולמה בדקדקנות יתירה על פרטים ותוך הקפדה על כוריאוגרפיה מיוחדת, שאפשרה צילומים מבעיתים במיוחד של הנערה הכל-אמריקאית בזרועות העקרב הטורף.
TAIL STING יוצא לספריות הוידאו בימים אלה, תחילה במזרח הרחוק ולאחר מכן, באירופה, ארצות הברית ובישראל.
במקביל לבניית הקריירה ההוליוודית שלה, משמשת ברנר כמפיקת משנה בשעשועון החדש, EXTREME TRUTH OR DARE, המתבסס על המשחק "אמת או חובה". ברנר גם הנחתה את תכנית הפיילוט שצולמה לפני כחודש. ברנר והמפיק הראשי, דיויד פרימן, שהינו מרצה לתסריטאות באוניברסיטת UCLA , נמצאים בימים אלה במו"מ עם מספר רשתות טלוויזיה מובילות למכירת השעשועון.
לדברי ברנר, השעשועון החדש מיועד לבני 16-25, והוא שילוב מרתק של שעשועון ותכנית בסגנון "העולם האמיתי". המשתתפים מתבקשים לבצע משימות קיצוניות, והמצלמה עוקבת אחרי הביצוע. כמו כן, המשתתפים מתבקשים לחשוף פרטים אינטימיים מחייהם בפני הקהל. דוגמא למשימת חובה: משתתפת שהתבקשה לפתות את שליח הפיצה כדי שיסכים לתת לה את מגש הפיצה בחינם.

אמה של שירלי סמדר דישון, החברה לורה טסורה ושירלי ברנר

שירלי ברנר עם סבתה מיכל ברנר

שירלי ברנר, פני מלאך



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי