כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
מי קונה לילדים נעלים וסינרים מזהב טהור? איך הציגו תערוכה פרטית באירוע מלכותי בוילה המהממת של משפחת גליקמן? מי בא ומה אכלו?

מי קונה לילדים נעלים וסינרים מזהב טהור? איך הציגו תערוכה פרטית באירוע מלכותי בוילה המהממת של משפחת גליקמן? מי בא ומה אכלו?
תאריך הכתבה: 31/12/2001



בסך הכל זו היתה תערוכה למכירה: של תכשיטים מעבודותיו של התכשיטן הצעיר והמבריק גיל נויהאוס ושל אוסף ציורים של השף הראל דובדבני העוסק בציור כמו שהוא עוסק בבישול עילי. אבל התיפאורה, המוזמנים, הפריטים למכירה והרקע היו מדהימים ביופיים ובריח הכסף הגדול שנדף מהם. מי שהגיע לשם קלט שישראל כבר נמצאת מזמן בליגת העושר הבינלאומי. שישראל משופעת בפריטים יוקרתיים, ובבתים יקרים ואניני טעם. אולי אין לנו בתי מלוכה רישמיים, אבל בהחלט יש לנו חוג נוצץ ויפה תואר, שחי ונושם כראוי לבתי מלוכה. מלביש את תינוקיו בנעלי זהב ומאכילם בסינרי זהב- ממש. למה הכוונה?
התכשיטים של נויהאוס, בן ה 30, הם כולם מעשה מחשבת אמנותית שזורים זהב דק ונקי, כאילו היו עשויים שרוכים נהדרים. הם משובצים באופן ניפלא ביהלומים ובאבנים יקרות, ויש להם רוכשים רבים ומעריצים, בכלל לא חשוב מהו המחיר המבוקש. כך למשל פריט זעיר כמו טבעת, עגילים או שרשרת דקה מתחיל במחיר של כמה אלפי דולרים. חצאית זהב לגברת מלכותית עולה 18 אלף דולר. נעלי תינוק מוזהבים ויש תינוקות ישראלים שנועלים אותם, עולים 3200 דולר. יש אפילו סינר מוזהב להאכיל בו תינוק שנולד עם כפית זהב בפה, במחיר של 2800 דולר לסינר אחד.
הציורים של הראל דובדבני מרתקים גם הם. בהתחשב בגודלם הענקי ובצבעוניותם הרבגונית מחיריהם שפויים למדי: מ 1300 דולר ועד 2800 דולר ליצירה.
את כל הפריטים היקרים והמרתקים הללו הגישו לקרואים בתערוכה פרטית בביתם של דורית ואיציק גליקמן.
הגליקמנים, שניהם ישראלים, חיו שנים רבות בבלגיה, וכיום הם מחלקים את חייהם בין בית בשוויץ לבין בית ברמת השרון. לתערוכה הם היקצו בית מיוחד שניבנה בסמיכות נוגעת לבית המגורים של משפחת גליקמן. את הבית המיוחד הם כינו: "בית גליקמן לקידום האמנות בישראל", והם מאפשרים למי שהם מוצאים ראוי ומתאים בעיניהם להציג בו ללא כל תמורה. בבית הזה הציגו נויהאוס ודודבדבני. לבית הזה נכנסו הקרואים. הגליקמנים המקפידים על פרטיותם, לא פתחו לאורחים את ביתם הפרטי, שהוא בפני עצמו פנינה ארכיטקטונית נדירה עשירה באוספי אמנות פרטיים שהם מהליגה העולמית הראשונה.
נחזור לבית בו הוצגה התערוכה והוא "בית גליקמן לקידום האמנות בישראל". משום שהבית מסונף לביתם הפרטי, אתה חייב לחלוף על פני המוסך הפרטי של הגליקמנים. חונות שם שתי מכוניות: יגואר ומרצדס חדשים ונוצצים. היגואר משמשת את דורית גליקמן, המרצדס משרתת את איציק גליקמן. פרט לעובדה שאיציק גליקמן הוא איש עסקים, יזם, קבלן ועוד, הוא גם רוכב אופניים מקצועי, משתתף בתחרויות בינלאומיות ומוציא לאור של מגאזין האופניים הישראלי. לאחרונה כתב והוציא גם את ספר האופניים השלם. בקיצור הוא גבר מצליח, נעים, רב פנים וגוונים.
כל מי שהגיע ל"בית גליקמן לקידום האמנות" - התפעל ממנו. כל פריט וכל חדר עוצבו בשלמות הרמונית. תותים ענקיים ואדומים הוגשו בקערות ענק, עוגיות וקרקרים הונחו על כלים כאילו היה מדובר ביהלומים, והיין הטוב הוגש בכוסות דקות ומוגבהות. זו הייתה כל התיקרובת.
כשהבעתי התפעלותי בפני בעלת הבית, היא נטתה לי חסד והכניסה אותי באופן פרטי לקודש הקדשים: לבית המגורים הפרטי של משפחת גליקמן. הרבה בתים יפים ראיתי בחיי, אולם בית גליקמן עולה על רבים אחרים באיכות בנייתו, בטעם פריטיו החל מן המטבח הבינלאומי וכלה בחדר השינה היוקרתי והנוח. מרשים במיוחד הוא אוסף האמנות המרהיב וטוב הטעם של משפחת גליקמן. מיטב העבודות: של מאיר פיצז'חדה, ראובן פסו, כלנית בקרמן, הפסלת רזיה (אם טעיתי באיות שמם של כמה מהיוצרים, אנא תקנו אותי בהערות לגולשים) ועד לאוספים בינלאומיים של אמנות דרום אמריקנית.
בין באי התערוכה בלטה ביופיה רביד ניוהאוס, רעייתו של התכשיטן. רביד, דוגמנית לשעבר לבשה שימלת תחרה בהירה ומוזהבת, חשופה ודקה, מעשה אמנות שמכפלתה חתוכה באלכסון. כן ענדו תכשיטים של ניוהאוס הדוגמניות ג'ני צ'רווני ויאנה חודריקר-כנפו. קובי כנפו בעלה של יאנה ליוה אותה.
ראשוני האורחים היו הזוג לאה ויורם גלובוס. אחר כך הגיעו בכניסה הוליוודית אקי אבני וסנדי בר שחזרו זה עתה מלוס אנג'לס. עוד הגיעו: הפירסומאי אודי פרידן, מיקי ברקוביץ, הדוגמנית הותיקה קארין דונסקי, האלוף לשעבר יוסי פלד, אשת החברה הדר טייג, איש העסקים מרק לימנוב, הפנוי תכול העינים נתי רכטמן, העיתונאית רונית מקובר, דבורה קרול מאירועים מוסיקלים, אלוף אירופה בקיק בוקסינג שלומי ברדה, הדוגמנית מיכל שטיבל, סוכנת השחקנים גיתית והיזם אבי פרידברג, המעצבות והמפיקות נילי סגיר ומירי שטורפר, וכמובן דנה גליקמן, בתם היפה של בעלי הבית, ועוד ועוד.
כשיצאתי משם, תפסתי שמשום שמדובר בבית השוכן ברחוב חד סיטרי וכל הקרואים עוברים זה על פני זה במכוניות בהם הגיעו, יש מעין תחרות סמוייה: הראה לי באיזה מכונית מפוארת הגעת ואראה לך את זו שלי. מיהרתי אז למכונית הרגילה בה הגעתי וחלפתי בצניעות על פני המרצדסים, ב.מ.וו.-אים, פורשות, יגוארים וג'יפים לבנים- צ'ירוקים ולנדרוברים- שבהקו בחשכת הרחוב המואר למחצה.

הראל דובדבני, איציק גליקמן ואודי פרידן

דוגמניות ונשים יפות בבית גליקמן

גיל נויהאוס ורעייתו רביד

איציק גליקמן ורעייתו דורית, המארחים



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי