כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך אספה גליה מאור 750 אלף שקלים לילד החוסה? מה התחייבה רונית פישמן-אופיר למען הקהילה, ואיזה עסקים יש לאביה? כמה אנשים הוא מעסיק?

איך אספה גליה מאור 750 אלף שקלים לילד החוסה? מה התחייבה רונית פישמן-אופיר למען הקהילה, ואיזה עסקים יש לאביה? כמה אנשים הוא מעסיק?
תאריך הכתבה: 05/01/2002



איך אספה גליה מאור בסיוע רעיית הנשיא, גילה קצב ועוד מתנדבים 750 אלף שקלים למען הילד החוסה?

בקונצרט חגיגי מיוחד של הזמרת אחינועם ניני והתיזמורת הפילהרמונית הישראלית שנערך בהיכל התרבות, אספו ממכירת כרטיסים 750 אלף שקלים למען הילד החוסה. את הערב הינחה קובי מידן. את נאום הפתיחה נתנה גליה מאור העומדת בראש אגודת הידידים למען הילד החוסה. מאור שגייסה את הקהילה העיסקית של ישראל לרכוש כרטיסים במחירים של 150 עד 500 שקלים, סיפרה כבר בראשית הערב כי נאספו כ 750 אלף שקלים, ממכירת הכרטיסים בלבד. גם רעיית הנשיא, גילה קצב שעלתה לנאום, דיברה בשבח הסיוע לילדי הפנימיות שנאלצים לגדול במוסדות בהיעדר תנאים מתאימים בבתיהם. שתי נערות, האחת סטודנטית באוניברסיטה והשנייה ילדה צעירה בגיל בית הספר העממי עלו לבמה ואחת מהן סיפרה על חייה. הסטודנטית סיפרה כי היא גדלה בפנימיות משום שהוריה לא יכלו לגדלה. היא סיפרה כי למרות קשיי חייה, שפר עליה מזלה כשהשלימה את חינוכה בפנימיות הממומנות על ידי האגודה למען הילד החוסה. כיום היא סטודנטית שנה שנייה באוניברסיטת בר אילן. הילדה הצעירה שעמדה לידה יצגה את הילדים הקטנים המגיעים לפנימיות וגדלים בהן שנים רבות. למרות תנאי חייהם המוגנים יחסית, הם נעדרי תא משפחתי רגיל. לאחר מכן בירך רון חולדאי, ראש העיר תל אביב.
הזמרת אחינועם ניני שתרמה את הקונצרט כפי שעשתה גם התיזמורת הפילהרמונית, התרגשה עד כדי דמעות. הופעתה הרטיטה לבבות, היא אשה חמה וזמרת גדולה. היא זכתה לתשואות רבות. הקונצרט נועד לסייע ללמעלה מ 8000 פעוטות וילדים שהוצאו ממשפחות מצוקה וחיים בכ 80 פנימיות ברחבי הארץ.
על אגודת הידידים נימנים: טליה ועמרם אהרוני, חוה ואלפרד אקירוב, אורית ויוסי בכר, ליזי ודניאל דורון, אילנה ויאיר המבורגר, זיוה ושלום זיידלר, אורלי ורון לובש, יהודית ורמי נוסבאום, עדיה ויצחק סוארי, גד סומך, גילה וחמי פרס, עירית ויונתן קולבר, איילה ויורם ראב"ד, יוכי ויצחק שרם.


קבוצת פישמן הכריזה על השקת פרוייקט חומש "מחוייבים לקהילה"
קבוצת פישמן - הראשונה בישראל שנטלה על עצמה מחויבות לקדם את שילובם בקהילה של אנשים עם מגבלות.
רונית פישמן – אופיר:
"חזון הקבוצה - יצירת שיח מתמיד ושיתוף פעולה בין המגזר העסקי, ציבורי והתנדבותי"
כל חברה בקבוצה תקיים את פעילותה הקהילתית, תוך ניצול משאביה הייחודיים ותוך התאמה לתחום פעילותה וסביבתה העסקית
במהלך שנת 2001 השקיעה קבוצת פישמן 3 מליון שקל בפרוייקטים קהילתיים
בימים אלה, השלימה קבוצת פישמן את היערכותה לתוכנית חומש חברתית "מחוייבים לקהילה" – במסגרתה תעסוק הקבוצה בפרוייקטים המקדמים את שילובם של אנשים עם מיגבלות בחברה הישראלית בכלל ובחיים העיסקיים של כל החברות הפועלות במסגרת הקבוצה בפרט. כמו כן תפעל הקבוצה לשידרוג הנגישות לאתרי הפעילות העסקית שלה.
קבוצת פישמן, בהובלתה של רונית פישמן - אופיר, מנכ"ל פישמן רשתות, יזמה את הפרוייקט "מחוייבים לקהילה" כחלק מראייה חברתית – כלכלית הרואה בניהול עסקים גם ניהול מחוייבות לחברה בישראל.
רונית פישמן - אופיר מציינת כי "שיח מתמיד ושיתוף פעולה בין המגזר העיסקי, ציבורי והתנדבותי הוא בבסיס החזון של קבוצת פישמן". קשרי הקהילה של הקבוצה מתבססים על שיתוף פעולה בין שלושת המגזרים תוך אמונה כנה
בעקרונות השוויון וכבוד האדם.
כך למשל, מבוססים הפרוייקטים הבאים על שת"פ בין שלושת המגזרים -
קמפיין מודעות לחניית נכים מציין שיתוף פעולה בין עמותת נגישות ישראל, נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות וקבוצת פישמן.
בתרומות לקוחות מועדון Cal Powercard נרכש ציוד לילדים עיוורים, במהלך שתופי עם עמותת אופק לילדינו (ארגון הורים לילדים עיוורים ולקויי ראייה) לבין המוסד לביטוח לאומי (הקרן לפיתוח שירותים לנכים), המכפילה את תרומת המועדון .
הוחלט גם על שיטה, בשיתוף מחלקות השיקום של המוסד לביטוח לאומי, להפניית מועמדים עם מיגבלות לעבודה בחברות של קבוצת פישמן וליווי תהליך קליטתם.
עם השקתו של פרוייקט "מחויבים לקהילה" אמרה פישמן – אופיר כי ברצונה להפוך את קבוצת פישמן ל"סמן ימני" עבור גופים עסקיים נוספים כמי שהחלה מהפיכה ייחודית בישראל והעלתה 600,000 האזרחים עם מיגבלות פיזיות, שכליות או נפשיות על "סדר היום הציבורי".
פישמן – אופיר ציינה כי היקף הלקוחות של הקבוצה, מגוון החברות, המוצרים והשירותים, הפרישה הארצית והעוצמה הכלכלית מהווים מנועי דחיפה מחד וגב חזק מאידך לקידום פעולות היעדים החברתיים. לדברי פישמן-אופיר, ייחוד הפרוייקט הוא בין היתר בעובדה שכל חברה בקבוצה תקיים את פעילותה הקהילתית בפרוייקט, תוך ניצול משאביה הייחודיים והתאמה לתחום פעילותה וסביבתה העסקית. כך למשל, תפעל רשת הצעצועים "טויס אר אס" השייכת לקבוצה עם ילדי איל"ן, ועיתון "גלובס" יקיים פעילות בקרב סטודנטים עם מגבלות הלומדים מקצועות עסקיים.
קבוצת פישמן תיזום ותפעל בשיתוף עם 10,000 עובדיה ועם ארגונים חברתיים, ביניהם נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות בישראל, אתגרים, איל"ן, אופק לילדנו, בקול, המכון לקידום החרש בישראל, נגישות ישראל, צעד קדימה ועלה – עמותה לקידום סטודנטים עיוורים ודיסלקטים להעצמת המודעות לבעיותיהם ולמצבם של 600,000 אנשים עם מגבלות ולמיקסום האפשרויות לאתר פתרונות ודרכים על מנת לסייע ולהקל על השתלבותם בקהילה. נדבך חשוב בפרוייקט "מחויבים לקהילה" מהווים 160,000 ילדים מתוך 600,000 כלל האנשים עם מגבלות.
קבוצת פישמן השקיעה בשנה האחרונה כ – 3 מיליון שקל וכ – 800 שעות עובדים בפרוייקטים של מעורבות בקהילה, ותשקיע בהיקפים דומים במהלך 3 השנים הקרובות בפרוייקט "מחוייבים לקהילה".
פיתוח תכנית קשרי קהילה
רונית פישמן - אופיר מסרה לרגל ההכרזה על פרוייקט "מחוייבים לקהילה" כי קבוצת פישמן החליטה להקצות משאבים לפעילות עם אוכלוסיה עם מגבלות על מנת לעורר ולפתח את המודעות החברתית של המנהלים והעובדים בחברות שונות של הקבוצה וכן של הספקים, הלקוחות והשותפים העסקיים של הקבוצה.
בשיתוף עם ארגון מ.ע.ל.ה. פותחה תכנית קשרי קהילה שכללה ייזום אות קבוצת פישמן לחברה המצטיינת בתחום קשרי הקהילה, הקצאת משרה למנהלת קשרי קהילה, עיצוב לוגו קשרי קהילה של קבוצת פישמן, הפקת יום עיון בנושא קשרי קהילה (בהשתתפות כל מנהלי השיווק בקבוצת פישמן) והפצת רבעון קשרי קהילה הסוקר את פעילויות החברות השונות בקבוצה בתחום קשרי קהילה.
נושא גג - שילוב בקהילה של אנשים עם מיגבלות
ההתייחסות לפרוייקט חברתי כנושא גג, המשלב וכולל את כל החברות בקבוצת פישמן, מאפשר למנהליה ליזום מדיניות חברתית ממוקדת ושיטתית המהווה בסיס רציונלי לקבלת החלטות ניהוליות בנושא.
מספר ערוצי פעולה ננקטו על ידי קבוצת פישמן על מנת לייצר השפעה חברתית ממשית.
1. נקיטת פעילות לקידום מודעות של עובדים, ספקים ולקוחות לנושא אנשים עם מגבלות.
2. סיוע לגופים בקהילה הפועלים בנושא אנשים עם מגבלות (תרומות כסף או שווה-כסף, סיוע בחשיפה לציבור ועוד).
3. קליטת עובדים עם מגבלות כחלק מהטמעת תפיסה ארגונית חדשה בקבוצה.
4. הנגשת אתרי עסקים ושירותים של החברות בקבוצה – בעתיד.
אודות קבוצת פישמן
קבוצת פישמן היא קבוצת חברות בבעלות חלקית או מלאה של פישמן אחזקות, בראשה עומד איש העסקים אליעזר פישמן. בקבוצה חברות מתחום הנדל"ן (בהן, אוניל חברה לבנייה, חברת מבני תעשייה, החברה הכלכלית לירושלים ועוד), מתחום הקמעונאות והמסחר (בהן אביב שיגור העוסקת בהעברת משלוחים בכל רחבי הארץ; מגה ספורט, הרשת המובילה בישראל לציוד ולביגוד ספורט; בסט ביי, רשת חנויות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה; הום סנטר, הרשת הגדולה בישראל בתחום שיפור פני הבית; טויס אר אס, הרשת הגדולה בישראל לצעצועים ומשחקים; איי.די. דיזיין זכיינית של רשת הרהיטים הדנית איי די אי מובלר ועוד), מתחום התעשייה (בהן אליאנס, יצרנית הצמיגים הגדולה בישראל; רשת המאפיות בונז'ור; חברת הטקסטיל, אופיס טקסטיל ועוד), מתחום המדיה (בהן ערוצי זהב, קווי זהב, גלובס) ומתחום התקשורת וההיי – טק (בהן ספיא פתרונות אינטרנט; איי טאץ', העוסקת בפיתוח טכנולוגיות בתחום הפצת נתונים אלחוטיים; טיפקום שירותים סלולריים, המספקת שירותי תוכן באמצעות תשתיות מתקדמות ועוד).
חלק מהחברות פרטיות וחלקן נסחרות בבורסה. בקבוצה למעלה מ – 10,000 עובדים, ופעילותה נפרשת על פני כל הארץ ומשרתת מיליוני לקוחות בארץ ובעולם.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי