כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
איך יכולה אשה מכוערת להפוך בקלות לסמל, בעוד הגבר רק סובל?

איך יכולה אשה מכוערת להפוך בקלות לסמל, בעוד הגבר רק סובל?
תאריך הכתבה: 04/10/2001



למה, אחרי הכל, עדיף להיות אישה?

השבוע, אי שם בשעות הלילה המאוחרות, נכנסה לאה השותפה בסערה לסלון המשותף שלנו וצווחה: "שיפלו לכל הגברים העיניים".
"אמן ואמן", הוסיפה, קרן, השותפה השנייה. ואני, לשם הפוליטקלי קורקט, חיזקתי ב"לו יהי רצון" מבלי לדעת כלל על שום מה המהומה.
"זה ממש הפך להיות בלתי נסבל! בכל פעם שאני יורדת מהבית למכולת או יושבת ,סתם ככה, בבית קפה אני לא יכולה להנות בגלל שתמיד חייב להיות איזה גבר בסביבה שיבהה לי בחזה" התרעמה הקורבן הנשי בעודה לבושה בגופיה שחורה, צמודה ומחמיאה ובעיקר, נטולת חזייה.
"אני לא מבינה מה האובססיה הזאת של הגברים בחזה של הנשים? כאילו שאנחנו בוהות לכם במה שמו?" נזפה בי כאילו הייתי נציג העם הגברי בעולם.
"אבל, לאה, אם את לא רוצה שיבהו בך אז שימי סוודר גולף או מינימום חזייה," אמרתי, ובראשי המשכתי את קו המחשבה : "בעיקר אם יש לך חזה שבגודלו מתקרב לאות האחרונה באלף בית הלועזי".
"חזיר שובינסט" נבחה האישה ונעלמה לחדרה. קרן לאות הזדהות רצה לנחם אותה לא לפני שנעצה לי מבט הכחדה שמשמעותו "נדבר על זה אחר כך".
אז באין ברירה ועם סיום המסיבה הסלונית שלנו רצתי למחשב. אחרי הכל, מישהו צריך להביא פרנסה הביתה.
כן, כן. כבר שמענו את הפזמון החוזר - לא קל להיות אישה.
ההטרדות המיניות, ההערות ברחוב, היחס המפלה, המחזור החודשי וההריון.
רק שבינינו , חוץ מאותו מחזור חודשי שממנו אתן סובלות מידי חודש (שלעיתים גם משמש כתחליף לא רע בכלל לתירוץ "כואב לי הראש" המסורתי) יש כמה יתרונות בולטים בלהיות אישה, ואני לא מדבר על החזה הבולט של לאה.
נגיד שנולדת עם פנים שמזכירות תמונת פורטרט נשי של פיקאסו.
ואני מדבר כרגע על יצירות מתקופת השגעון שלו כשהאף מונח באזור החזה והמצח בגב. גם אז, גם אם את ממש, אבל ממש, עונה להגדרה המילונית של המילה : "קופה" עדיין הכל ניתן לשיפורים.
שימי מסקרה בריסים, עפרון בגבות, צללית בעין, סומק בלחיים, שפתון בשפתיים, מוס בשיער, פוש אפ בחזה, סאק אין בבטן ובשעה קלה הפכת מיצור כעור לגירסה הביתית של פמלה אנדרסון. הוסיפי לזה עפעוף קל בעיניים, עינטוז קל בעכוז והנה גם את , עקרת הבית הפשוטה , יכולה בשניות להפוך לסמל מין סימלי.
ואילו אנחנו הגברים , באשר אבדנו – אבדנו.
נולדת עם פרצוף עקום סביר להניח שכך תישאר לנצח. מקסימום תוכל לעטות עלייך איזה בגד לתעתוע ולמשיכת תשומת לב מאזור הפנים לאזור השרירים (במידה ויש). וגם אז לא נפתרו לך הבעיות. בעוד לנשים יש שפע אפשריות הלבשה שבתכל'ס נועדו להסוות ולמשוך תשומת לב מאזור הקרבות (תחת, פנים ואגן) ההלבשה הגברית מסתכמת בחולצה טי שירט פשוטה משוק הכרמל. ונגיד שהחלטת לנקוט בצעד דרמטי ולהתלבש בהידור הרי שאם תלבש חליפת 1000 דולר של ארמאני, ישר תשאל מתי הבר מצווה שלך. ואם בקו ספורטבי, צמוד וסקסי בחרת, מיד יגייסו אותך לשמש כדובר אגודת ההומואים והלסביות.
בקיצור, גם לנו הגברים החיים לא קלים. השיער נושר ועובר לגב, השרירים נוזלים ואיתם גם שאר האיברים. והאטרקטיביות, שמעולם לא הייתה ממש קיימת, הולכת ונעלמת. אז אולי לא קל להיות אישה אבל גם לגבר יש בעיות. אולי הוא לא הוא מרבה לדבר עליהם כמו האישה, אבל גם כואב, צוחק, מתרגש ואפילו בוכה.
אחרי הכל כבר נאמר ש:"הגברים בוכים בלילה". השאלה הנשאלת היא : "למה?".


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי