איך ערכו ואיך ניראו בארוחת בוקר מלכותית לכבוד "רוק" קרם פנים שאמור ליישר קמטים? איך הגיע המנכ"ל מחו"ל? איך הירצו וניראו גברים מובילים בתעשיית היופי כמו פדני וזיקרי לנשים שמבינות עניין?
תאריך הכתבה:
15/02/2002
למרות המצב במשק, הגיע לישראל המנכ"ל הבינלאומי של חברת הקוסמטיקה "רוק", ובארוחת בוקר מפוארת השיקו קרם חדש שמותח פנים בשמונה שבועות. לרגע נשכחו צרות ומחלוקות.
זו הייתה השקה כמעט מושלמת: בעידן בו המשק בצרות, חברות על הפנים, המלחמה עם הפלשתינאים כבר כאן, ואנשים הולכים עם הראש באדמה, הייתה ההשקה של חברת הקוסמטיקה הבינלאומית המצויינת "רוק" נקודת אור באפילה. אחד מהמנכ"לים הבינלאומיים של החברה, בריטי עם מיבטא יורקשייר כבד, לא פחד מהמסע לישראל והתייצב לנאום בטקס. זו הייתה מחווה יוצאת דופן, כי לא אורחים זרים רבים מגיעים ארצה בימים אלה. כל פריט בחגיגת ההשקה היה מוקפד: ארוחת הבוקר במסעדת רפאל המסונפת למלון דן בתל אביב הייתה מושלמת: מאפים קטנים ונהדרים, גבינות מצויינות, לחם בריא וטרי, פירות, פוקצ'יות עתירות עגבניות ודגיגים, קפה מצויין ועוד. הדוגמניות שניבחרו להסתובב עם עור פנים חלק ומושלם וקופסאות קרם ביד, היו נהדרות ולבושות בגווני אדום לוהט. בפינת האולם עמד אמן עם שיער ארוך ופיסל בחימר את פניה של אשה שהייתה מקומטת וזה עתה, אחרי הטיפול ב"רוק" כמובן, התיישרו קמטיה. המנכ"לית הישראלית של החברה הירצתה על איך הצליחו לפתח בחברת "רוק" קרם חדש שמחירו בין 150 ל 200 שקלים שעשוי להרים קמטי פנים בטיפול הנימשך שמונה שבועות. מישהו בשם פז, מאירגון בתי המרקחת הפרטיים, שהתיישבתי לידו במקרה, חישב כי רכישת כל הסידרה לכל הטיפול מיישר הפנים תעלה כ 600 שקלים. הרבה פחות, כך העירו, מניתוח פלסטי שעולה עשרות אלפי שקלים. כך או כך, הייתה באולם תחושת יוקרה. הדוגמניות הסתובבו, המלצרים כירכרו, המצלמות תיקתקו, העיתונאיות הרבות ומעט העיתונאים שנכחו, שכחו שהם מתחרים, האלגנטיות חגגה, הקרואים קיבלו דוגמאות קרם במתנה ולרגע נשכחו כל הצרות, האסונות ואי ההסכמות. היה יפה. אפילו יפה מאד. בדבר יעילותו של הקרם, אין ל"נוצץ" הוכחות חותכות או המלצות, אבל "רוק" היא חברה זרה רצינית עם הצלחות מוכחות בשטח. ההרצאה המסבירה הייתה גם היא רצינית וכמעט מדעית, עד שהמאזינים, לא תמיד הבינו אותה במלואה. סביר להניח שגם הפעם אנשי חברת רוק, לא מוכרים לנו בועות.
דוגמנית נהדרת באדום בקמפיין נגד קמטים, צילם: יגל בר קמא
|
| המנכ"ל מיורקשייר והדוגמנית, בהקלקה כל הדוגמניות והפסל. צילם: יגל בר קמא
|
| קטי ממן והבלונדינית, בהקלקה עוד דוגמניות. צילם: יגל בר קמא
|
|
דבורה שפירא ממעריב וחבצלת דמארי מידיעות. בהקלקה: עיתונאיות בפעולה. צילם: יגל בר קמא
|
| הדר טייג אורחת קבועה, בטי רוקאווי סוכנת דוגמניות ידועה. בהקלקה שלושת המנהלים. צילם: יגל בר קמא
|
| דוגמנית באדום, בהקלקה: מיקי ממן ברגע פרטי. צילם: יגל בר קמא
|
|
בני פדני, שוקי זיקרי ויבואני גוצ'י שיתפו פעולה בנושא טיפוח האשה. הנשים הגיעו והגברים לימדו.
זה היה ערב די מוקפד ומתוכנן לפרטיו: בני פדני הידוע מהתכשיטים, שוקי זיקרי מהמספרות ומחברת האיפור "שו אמורה", ויבואני "גוצ'י" בישראל התחברו יחד למיפגש עם נשים מובילות ומחליטניות בנושאי יופי. אולי ההתחברות נעשתה מסיבות חיסכון כלכליות. אולי מסיבות של שיתוף פעולה הגיוני. היה לה בהחלט מקום. רק ציפיתי ששלושת הענקים הללו, יפגינו יותר כוח. הנשים שהוזמנו לערב שנערך במוזיאון אילנה גור ביפו הגיעו עם הרבה ציפיות. הן היו נשים יפות, מטופחות, אינטיליגנטיות. כמה מהן עיתונאיות חברה, צרכנות ויופי. אחרות נשות חברה בעלות ממון. אפשר היה לשפוט על פי מראן המטופח והמהודר שבנושא של איך הן ניראות ואיך הן מתלבשות – הן אינן חוסכות. כמה מהן הגיעו בג'יפים יקרים ואופנתיים מסוג מרצדס או ב.מ.וו. למשל. היו גם נשים מובילות ומקצועיות כמו בטי רוקאווי בעלת סוכנות דוגמניות ייחודית, כמו הזמרת אילנית וחוגה החברתי, כמו הילה רהב שהיא שותפה מקצועית במשרד יחסי ציבור ידוע, אבל גם מובילה ומחליטנית בדרכי לבוש, התנהגות והתנהלות חברתית. כל הקהל הנהדר הזה של נשים מופלאות (לאחרונה אני פוגשת בישראל יותר ויותר נשים מופלאות, נשים מקצועיות בעלות עוצמה כלכלית ויכולת פירגון זו לזו, עד שלעיתים אני חשה מבוכה על כמיהתי הטבעית לגברים, שבדרך כלל התמחו בציעורן של נשים, ולאחר שהפכו את הנשים לאימהות, הם מתגלים לעיתים כמיותרים), כל הקהל הנהדר הזה של נשים מופלאות, הגיע לשמוע הרצאה בנושא תכשיטים, שיער, איפור ואופנה, וכיצד יבואו הנושאים הללו לידי ביטוי בשנת 2002. לא איש בשורות אני היום כי לא למדתי הרבה, כי אולי לא הקשבתי בריכוז: המוזיאון של אילנה גור הוא שכיית חמדה אלגנטית. הכיבוד של דברי מאפה ליגה בית, של "קפה קשה" להכנה (מיים, חלב קר, אבקת קפה, שקיות, ןכדומה), ושל פטיפורים שוקולדיים נחמדים מאד, הניח את הדעת. אבל ההרצאה לא הצליחה למקד את תשומת ליבי. הגברים המרצים אמנם ענדו מיקרופונים ניידים לפיהם, הדוגמניות להדגמת השיער היו יפות, חלק מהדיבורים היו אינטיליגנטים, אבל החלל הגדול, הנשים הנהדרות שהתיישבו עם המחלצות, התיקים והארנקים שלהן על המדרגות ועל הרצפות, או עמדו נישענות על המעקה, היו מירשם בדוק לאנטי ריכוז. הדוגמניות היו מרוחקות, קטע החדר בו הדגימו לא היה מואר דיו, ולצערי אפילו הצילומים שלקחנו, במיוחד של המרצים והדוגמניות - יצאו על הפנים. הסצנה הזאת בה בשלב זה או אחר עמדו בחלל האולם שלושה מרצים: שוקי זיקרי, בני פדני ויבואן גוצ'י (אף על פי שיש לו אשה שותפה, הוא בלט יותר), והוציאו מפיהם משפטים כמו "מה אשה צריכה?" או "מה אשה רוצה?" או "איך תיראה האשה?" העלו אצלי חיוך שואל: מאיפה הם יודעים מה אנחנו רוצות, צריכות וכדומה. כי זה בפירוש לא היה הזמן והמקום לעלות על בריקדות: "תגידו איך זה שרק הגברים יודעים ללמד אותנו, מה אשה צריכה, או מה אשה רוצה?" השאלה הזאת זכתה לתשובות. קלות או רציניות. התכשיטן, מעצב השיער ויבואן הבגדים, במיוחד שני הראשונים, השתדלו להשיב. ברצינות, במלוא כובד הראש וההתייחסות. מי כמוהם יודע?! הם הרי צריכים להכיר נשים, הם מתפרנסים מהן. הרבה שנים ובגדול. ככה רבים ממעצבי העל, רבים ממובילי תעשיית היופי העולמית, הם גברים. יכולת לקנות את התשובות שהם נתנו, או שלא. אני חייבת להודות. לא עקבתי בדיוק אחרי התכנים. בחדר השני התמקמו להם שלושה גברים צעירים וחתיכיים. הם ריכזו לא פחות תשומת לב: בנו של שולמן, המנתח הפלסטי הותיק שהוא בעצמו רופא פלסטיקאי מתמחה, איש העסקים הנחמד מרק לימנוב שסיפר כי מחר הוא טס לכמה ימי עסקים באפריקה ונתי רכטמן, נסיך המגאזינים המסחריים. הערב כולו, היה בסדר, לא "ביג דיל" אבל יותר טוב מכלום. המארגנים השתדלו, השקיעו מאמץ פירסומי וממון, גם הנשים התאמצו, התגנדרו התלבשו והגיעו. בסך הכל, עבר עוד ערב. ולהאמין שויתרתי באותו ערב על הבכורה של "תמרה" בהבימה. ככה זה כשרוצים להקשיב לבני פדני וקופצים על יותר מדי חתונות.
נשים מובילות ומחליטניות יושבות בהרצאה על המדרגות
|
| בטי רוקאווי, סוכנת דוגמניות מובילה שטוענת לאיכות, לא לגודל
|
| שוקי זיקרי והדוגמנית, בהקלקה שוקי, הדוגמניות ובני פדני. נוצץ מתנצל על האיכות
|
|
נישענים על המעקה ומקשיבים מהקומה השנייה, בעיקר נשים
|
| נשים בקהל. עומדות להקשיב ומשתדלות. נוצץ מתנצל על איכות הצילומים. הכל בסדר, יותר טוב מכלום.
|
|
|
|