כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
לאה אתגר על יינות בוטיק: מקימים יקב במרתף הבית. איזה יינות בוטיק משובחים יש במרום הגליל, מה מחירם וטעמם? מה מבשל אילן רוברג בישוב לבנים? ממה מתפרנסים בישוב קדיתא? איפה נימצא יקב יין הרימונים?

לאה אתגר על יינות בוטיק: מקימים יקב במרתף הבית. איזה יינות בוטיק משובחים יש במרום הגליל, מה מחירם וטעמם? מה מבשל אילן רוברג בישוב לבנים? ממה מתפרנסים בישוב קדיתא? איפה נימצא יקב יין הרימונים?
תאריך הכתבה: 24/06/2006




מאת: לאה אתגר.
צילום: קובי פינקלר.

הערכה זהירה אומרת שיש בארץ כמאתיים יקבי בוטיק. הישראלים שלנו משוגעים על ייצור יין ביתי. זו כמעט אופנה עכשווית: להשקיע כסף במרתף הבית, להשקיע בקניית ענבים משובחים, לבצור ידנית, לרכוש מכונות לתעשייה ביתית, ללמוד את הנושא ולייצר יין. בהתחלה מייצרים כמה מאות בקבוקים והמצליחים מגיעים ל 3000 עד 6000 בקבוקים, מוכרים בשוק בקבוק יין משובח ב 50 עד 120 שקלים, הכל לפי הזן והסוג, כשהמכירה נעשית היישר לצרכן שמחפש ייחוד לחייך אנין.
במהלך סיור של יקבים, כרמים ויינות בוטיק באזור מרום הגליל, הוצגו בפנינו:
יקב ונחוצקר במושב מירון, יקב נחל עמוד המצויין בכפר שמאי, יקב קדיתא בישוב קדיתא, יקב בן זמרה בישוב הנושא אותו שם, יקב ביריה שבעליו הם רופא ורוקחת המייצרים יין ממש משובח במרתף ביתם שבמושב ביריה ליד צפת. יקב מילס שמנוהל על ידי אייל ועמליה מילס וילדיהם מביתם שבמושב בית זמרה והוא יקב קטן ואיכותי,יקב סיפסף השיך ליעקב אלבז ממושב ספסופה, וכמובן יקב דלתון שצמח והפך ליקב גדול ומסחרי הממוקם באזור התעשייה של דלתון.
רוב היקבים ממוקמים בחדרים ממוזגים בבתי מושב, סמוכים למסעדות זעירות וחדרי טעימה עם חן כפרי וריח טוב באויר. הבעלים הם מארחים שהם חקלאים או חובבי יין שהיה להם חלום, ואם לשפוט על פי המיפגשים עימם, הרי המדובר בייננים בעלי תעוזה וכשרון, שהעשירו את ענף היין הישראלי, באזור שבו גדלים ממילא ענבי יין משובחים.
לארוחת בוקר התארחנו אצל משפחת נחמיאס בעלי יקב רימון שהוא לדבריהם היקב היחיד בעולם המייצר יין מרימונים. על פי פירסומיהם, רימונים מכילים נוגדי חימצון שעשויים לסייע במלחמה במחלת הסרטן. ארוחת הבוקר המלכותית הוכנה בידי בעלת קיטרינג ששמו "מונה ליזה". היקב של משפחת נחמיאס שוכן בלב בוסתנים וכרמים,הוא ניראה כמפעל רציני ובו מייצרים יין רימונים לסוגיו: מיין יבש ועד יין קינוח.
מרשימה בזריקותה, בבידודה, בשונותה, היא חוות התיישבות הבודדים בקדיתא, השוכנת על הר במדרון רמת דלתון. קדיתא משקיפה להר מירון ומאכלסת משפחה "קאובואית" שפרט לשישה צימרים, מתפרנסת מייקב נחמד של זני מרלו וקברנה.
לקינוח אכלנו סעודת צהריים מאוחרת במסעדתו של השף אילן רוברג השוכנת במושב לבנים וצופה לכינרת. זו מסעדה כשרה שמתמחה גם בהתאמת יינות למנות. מחיר ארוחה ליחיד נע סביב 95 שקלים. המסעדה איכותית בהשוואה לאזור בו היא ממוקמת. רוברג עובד במסעדה עם רעייתו סוניה וארבעת ילדיו והתחושה הגלילית היא שכל עסק במרום הגליל הוא מפעל משפחתי שגדלים עמו, ביחד עם הבית והילדים. גרים למטה או למעלה ועובדים על אדמתם. מרגש.
מי שאירגנה את סיור היינות היא מזל אלקלעי מנהלת מחלקת התיירות במועצה האזורית מרום הגליל שבראשה עומד כיום ראש המועצה שלמה לוי. סייעו לה תמי עטייה ומשרד התיירות תחת אירגונה של תמנע מוסט.

ארוחת בוקר ביקב רימון במרום הגליל. גם בהקלקת הגדלה.





    | כתבה הקודמת  | כתבה הבאה   | חזרה לעמוד הראשי