כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
רבקה דוידס והסוסיאטי. דודי וייסמן מנפיק. נורית יגלום. גדעון סער. הסלבס רצים לחנות. אסתי ממו. בועז שרעבי. ג'יזל בונשיין ואגדת הלוטוס. אסי דיין. ניקול הלפרין. אמנים מברזיל. לירון וייסמן. פרס חיים למנחם שיזף.

רבקה דוידס והסוסיאטי. דודי וייסמן מנפיק. נורית יגלום. גדעון סער. הסלבס רצים לחנות. אסתי ממו. בועז שרעבי. ג'יזל בונשיין ואגדת הלוטוס. אסי דיין. ניקול הלפרין. אמנים מברזיל. לירון וייסמן. פרס חיים למנחם שיזף.
תאריך הכתבה: 18/06/2005



איך מצליחה מלכת חיפה, רבקה דוידס, להביא את הסוסיאטי החיפנית ולהתרים. שיעור באירגון נשף, צעד אחרי צעד, כולל רשימות שמיות:
1,200 איש השתתפו בנשף השנתי של עמותת "שים לב ללב". האירוע נפתח בארוחת ערב בתרומתם של אבי ואלון עדי "גן הקונגרסים", והעוגות של רמי כהן ואריה אברמוביץ מקונדיטוריה "שני".
הינחה את הערב בחן רב דר' בוקי בן-ישי, סגן מנהל ביה"ח רמב"ם.
אריה פרג'ון, ראש העיר טירת כרמל, ברך בשם ראשי הערים. הלב, אמר, הוא המספק לנו את החיים ורבקה היא הלב של "שים לב ללב", כשאת האנרגיה והכח היא שואבת מהתורמים והמתנדבים הרבים. אמרו חכמים: "כל האיברים תלויים בלב, והלב תלוי בכיס" – זו התרומה שלכם העושה לחיזוק העמותה. אריה פרג'ון ברך את רבקה במיוחד לרגל קבלתה את "אות הנשיא למתנדב" לשנת תשס"ה.
פרופ. חיים המרמן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ביה"ח רמב"ם, ברך בשם מנהלי מכוני הלב שבביה"ח בני-ציון, כרמל ורמב"ם. 21 שנים של עשייה, אמר, הן שבעה דורות של ציוד רפואי. לאור ההתקדמות הטכנולוגית העצומה, זמן החיים של ציוד רפואי הוא 3-5 שנים בלבד ואז הוא מתיישן. "שים לב ללב" – הודות לתורמים, המתנדבים ורבקה דוידס, מעמידה אותנו כבר 7 דורות בחוד החנית של המחלקות הקרדיולוגיות בעולם למען המטופלים והתושבים.
פרופ. המרמן העניק לרבקה דוידס – בשם הקרדיולוגים ומחלקות הלב, תעודת הוקרה על 21 שנים של עשייה וכן את "מדליית התודה".
רבקה דוידס, יו"ר ומנהלת העמותה, ברכה את המשתתפים כשהיא מציינת במיוחד את נשיאי העמותה לשעבר - אריה גוראל מייסד העמותה, וח"כ עמרם מצנע - שליוו אותנו בנאמנות ומכל הלב. רבקה אמרה, כי אירוע התודה לנותני החסות, למפיצי הכרטיסים ולאורחים יתקיים יחד עם טקס חלוקת התרומות למכוני הלב. לפי בקשת הקהל ולאור ההצלחה, הוסיפה, נקיים את "צעדת בריאות לב והחייאה" כפי שהיתה בשנה שעברה. רבקה סיימה במילים "תודה שבאתם ותודה שתרמתם".
רבקה דוידס ומנהלי בתי החולים, העניקו מגיני הוקרה של העמותה על עזרתם ותרומתם המתמשכת לעמותה ל:
יעקב שחם – עורך "ידיעות חיפה", שלום וואנו – מזכיר העמותה,
חנוך שיינר – ניוטק תקשורת בע"מ, אבי ואלון עדי – "גן הקונגרסים", רמי כהן ואריה אברמוביץ – קונדיטוריה "שני",
דר' בוקי בן-ישי – על ההנחיה המהנה, וקובי אשרת – על ההפקה המוסיקלית של הערב.
בתכנית האומנותית הופיעו: הסטנדאפיסט – ישראל קטורזה,
והזמרת - שלומית אהרן.
כל הכנסות הערב משמשות לרכישת ציוד רפואי חדיש למכוני הלב החיפאיים, ולהעברת קורסי החייאה ללא תשלום לתלמידים ומבוגרים – במגזר היהודי והערבי.
בין המשתתפים ראינו גם את:
ח"כ עמרם מצנע ועליזה, שמואל ורונה אבואב מנכ"ל משרד השיכון, ראשי הערים: דוד עמאר ופרדי מליק – נשר, שמואל סיסו – קרית ים, דר' רפי ורטהיים – קרית ביאליק,.
מנהלי ביה"ח: פרופ. משה רווח – רמב"ם, דר' יעקב זילברג – כרמל,
דר' אמנון רופא – בני-ציון.
אלה ועוזיה גליל, עודד ויוכי פלר, רות אלון, איריס ומשה מנו, מרים ואריה גוראל, ליאורה כחלון, ברכה ויעקב סלע, מלכה ואיזו אהרן, מלכה ניאגו, מרים וחנן שזיפי, פרופ. אידו פרלמן דיקן הפקולטה לרפואה, ליאורה בירנהק יו"ר התאחדות התעשיינים, פרופ. דן ערבות, דר' אסתר ופרופ. שבח וייס, נשיא בתי משפט השלום בחיפה והגליל השופט המחוזי אורי קיטאי ורעייתו רונית, הרי ואריקה זסלר, שלום ונחמה וואנו, רינה ועו"ד מתי קניאל, גיורא פישר, חנה ומוטי וגנר, יהודה גנוסר, פרופ. חיים ביטרמן, פרופ. משה פיינסוד, שמעון ליניאל, דר' מיכאל קופילביץ, מימון בן-עזרא, שמעון גולדברג, איציק כרסנטי, עמוס ואורנה אדן, חנה וחיים פוסק, חאתם חסון, יונה ויהושע כפירי, דר' אלחנן גרינברג, דר' אולמן, גבי וסיגל דובינסקי, איציק כרסינטי,
טלי חורש, ציפי רוזנטל, רו"ח ורד דוד, רו"ח נתי עקיבא, עמליה וציון ידיד, מיכל ליבנה, שושי ורה, אסתי קריו, דורית אביגדור, אראלה וישראל סביון, פרופ. גבי וימן ורעייתו השופטת נאוה וימן,
פרופ. שמואל אלדר. עורכי הדין: אורי ינובסקי, יריב גונן, יאן רובינזון, דן מרויץ, תמי אולמן, גדעון גורדון, רחל בן-ארי, בתיה אבריאל, עודד רומנו, מתי קניאל. השופטים: אורי קיטאי, נאוה וימן. ועוד ועוד.

קובי אושרת, דר בוקי בן ישי, דר אמנון רופא, דר יעקב זילברג ופרופ משה רווח. גם בהקלקת הגדלה.

ישראל קטורזה עם רבקה דוידס. גם בהקלקת הגדלה.



דודי וייסמן ודור אלון מנפיקים וחוגגים בבורסה:
שבוע לאחר סיומה המוצלח של הנפקת דור-אלון אנרגיה בישראל בבורסה, הוזמנה צמרת החברה לפתיחת המסחר בבורסה. דודי ויסמן נשיא החברה, התכבד בלחיצה על הכפתור הפותח את המסחר בבורסה, ובכך חגגה החברה את הצטרפותה לבורסה בתל אביב.
פרופ' יאיר אורגלר, יו"ר דירקטוריון הבורסה ציין כי "הנפקת דור-אלון אנרגיה היא ההנפקה הגדולה ביותר של מניות שבוצעה מזה זמן רב בבורסה בתל-אביב ..." וכתגובה לדברי דודי ויסמן שציין כי בקרוב גם ALON USA תונפק לבורסה בארה"ב הזמין פרופ' אורגלר את החברה לבצע רישום כפול גם בבורסה בתל אביב.
הנפקת חברת דור- אלון אנרגיה עברה בהצלחה ונסגרה בחיתום יתר של פי 5. בסך הכל גייסה החברה 585 מיליון שקל במניות ואג"ח. דור-אלון אנרגיה בישראל הנה חברה בבעלות קבוצת אלון, המחזיקה גם בריבוע כחול נכסים הנסחרת בתל אביב ורשת הריבוע הכחול הנסחרת בבורסה בת"א ובבורסה בניו- יורק.
דודי ויסמן, נשיא דור- אלון אמר בטקס הפתיחה כי: "דור- אלון אנרגיה בישראל גאה להיות להיות החברה שביצעה את הנפקת המניות הגדולה ביותר בבורסה השנה. הצלחת הנפקת דור- אלון מוכיחה שכאשר מדובר בהנפקת חברה בעלת פעילות אמיתית ויציבה, ובעלת מסורת של הצלחות, הציבור מוכן להשקיע את כספו ולאפשר את המשך צמיחת החברה".
"אנו שמחים על ההזדמנות להצטרף לחברות המובילות במשק, הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל- אביב, ומודים לכל הגורמים שאיפשרו את הצלחת ההנפקה.
האמון שניתן בחברה הנו למעשה אמון בהנהלת החברה, שהביאה למהפכה בשוק האנרגיה ושברה את קרטל חברות הדלק".

דודי וייסמן, נשיא קבוצת דור אלון. בהקלקת הגדלה עם אסתר לבנון, המשנה למנכ"ל הבורסה; ופרופ' יאיר אורגלר, יו"ר דירקטוריון הבורסה.



נורית יגלום:
נורית יגלום הזמינה 200 נשים וגבר אחד לתערוכת תכשיטים. מי בא?
מאתיים נשות חברה התייצבו לפתיחת תערוכת תכשיטים והשקת הקולקציה החדשה של המעצבת נורית יגלום שנערכה בגן הפסלים במוזיאון ת"א.
באירוע נצפו: אורה בהרב , בת-שבע ג'יבלי , מלי לנגוצקי, כוהנת הנימוסים תמי לנצוט-ליבוביץ, עירונה טייג, הציירת שרית גורה, נשות שגרירים ועוד. אבל את ההצגה גנב ללא ספק, איש הטלויזיה עמוס ארבל שהיה הגבר היחיד באירוע והתהלך כמו טווס.
ארבל בחן בקפידה את התכשיטים ושנשאל לגבי התעניינותו בתכשיטים ענה: " אני פה בשביל הדוקטורט באומנות!". ואנחנו שואלים: איזה דוקטורט?!

נורית יגלום עם עמוס ארבל. גם בהקלקת הגדלה.


הבליין גדעון סער :
גדעון סער יו"ר הקואליציה, בא לברך את ניר רגב בנו של ראש עיריית לוד,
במלאת לו 26 קייצים, בציץ' ביץ' התל אביבי, במקום נכחו גם ענבל גבריאלי ובן זוגה לירן שטאובר, שלומי גבריאלי, בני רגב כמובן, אבי פרץ שוער מכבי נתניה, צינו – מצינו פרודקשן ועוד רבים ויפים.
המקום עוצב בחגיגיות ובחצות לפי כמות הזיקוקים אפשר היה לחשוב שזה יום העצמאות.

גדעון סער. עם ניר רגב בהקלקת הגדלה.



המפורסמים רצים לחנות:
מאת אסף ויינר:
ביום רביעי האחרון התקיימה הפתיחה החגיגית של חנות "פיוטה" בקניון גבעתיים.
למקום נהרו סלבס בכל הגדלים והצורות (אבל עד מידה 42...) לבדוק את הסחורה...
מורן אייזנשטיין הגיעה מלווה בסוכנת שלה גלית רוזנשטיין ושמחה לראות את אסף דותן שהגיע בגפו. השניים נראו מתחבקים ומסתודדים להם ולנו רק נותר לתהות האם מדובר ברומן חדש?
עוד הגיעו: אסתי ממו, טויה המונגולית מלווה בצמוד דני טיבת, ידין חורב עם חברה חדשה, אורית פוקס והצמוד מירון קיפרבנד, מירב יצחקי ועוד רבים וטובים שנהנו מסושי, יין ומתנות חינם.

אסף דותן ממכבי תא בפתיחת חנות. גם מורן אייזנשטיין בהקלקת הגדלה.



אסתי ממו והגברים על היאכטה:
אסתי ממו (עלית מודלס), הדוגמנית האתיופית הראשונה והמצליחה, הצטלמה לקמפיין הקיץ של חברת "ורסאצ'ה ישראל" בחברת ארבעה גברברים חסונים.
הצילומים נערכו באווירת קיץ רעננה על יאכטה במרינה בהרצליה פיתוח, כיאה לקולקציה היוקרתית לקיץ 2005.
אסתי לא נחה לרגע, בימים אלו סיימה אסתי ממו בהצטיינות לימודי משחק בבית הספר של הבמאי חיים בוזגלו ואף שיחקה בסדרה החדשה "כתב פלילי" .

אסתי ממו וגברים ביאכטה. גם בהקלקת הגדלה.



בועז שרעבי מאושר:
השנה חווה בועז הולדת בן ראשון והוא מאושר מאי פעם.
החיים מחייכים אל בועז השנה. נולד לו בן ראשון. הוא עובד על תקליט חדש והוא הקליט גרסה מיוחדת של השיר "הלוואי" לזכרו של אהוד מנור.

בועז שרעבי...מאושר. גם בהקלקת הגדלה.



הדוגמנית ג'יזל בונשיין באיפור חושני וחדשני:
לקראת קיץ 2005 עיצבה שרלוט טילבורי, המנהלת הקריאייטיבית של תחום האיפור בהלנה רובינשטיין, מראה קיצבי, אנרגטי וחושני, הסוחף אל עולמות אקזוטיים קסומים. את השראתה קיבלה שרלוט מתמונות קולנועיות בלתי-נשכחות, בהן יופי, חושניות, פיתוי, ומזימות בינלאומיות יוצרים מארג מרתק, חושני, מלא קצב, סוחף ומשכר.
הדוגמנית GISELE BUNCHEN (ג'זל בונשן) שמייצגת את נערת בונד המודרנית, היא מלאת זוהר בדיוק כמו האישה של "לוטוס לג'נד". כשהיא נכנסת לחדר כל המבטים פונים לעברה, היא אישה שיקית, מאופרת, תמיד לבושה בסטייל.
היא מלאת חיים ובלתי נשכחת בדיוק כמו האישה של "לוטוס לג'נד".
גוונים אקזוטיים וטרופים: הצבע החום של אגוז הקוקוס, ירוק חי, גוונים של כחול וטורקיז, זהב נחושתי, המזכירים גוונים של דגים טרופיים וקצף ימי. צבעי גן עדן מדהימים אשר ילוו אותך לאורך כל היום ויהלמו את גופך השזוף, על חוף הים - תחת קרני השמש, בטיול ברחובות העיר או בבילוי לילי.
מחיר פלאטה אקזוטית לעינים בארבעה גוונים הוא 295 שקלים.

הדוגמנית גיזל בונשיין באיפור אגדת הלוטוס. גם בהקלקת הגדלה.



אסי דיין:
מאת אירית מור:
אסי דיין, המצלם בימים אלו את סרטו החדש "הדברים שמאחורי השמש", בכיכובה של סנדרה שדה, מגלם גבר נשוי המנסה לאחד את משפחתו ולהימנע מפירוקה, במקביל לעבודתו כמנהל סניף הסינרמה ברשת "אייס".
במהלך הצילומים, נפגש אסי דיין, עם מנהל הסניף המקורי אלי אלון, שסיפק לו עצות מקצועיות מתחום הניהול ואירח אותו בלווי הסברים מפורטים במחלקות השונות של הסניף.
דיין, למרבית הפלא, גילה דווקא התעניינות רבה, בתחביבו הפרטי של יקי ודמני מנכ"ל רשת "אייס", שמעטר את שולחנו במגוון "צעצועים" משרדיים וביקש להשאיל אותם לצילומי הסרט.
דיין ואלון שערכו השוואות בין ממדי גופם, החליפו "רשמים" על סוגי הדיאטות שנקטו בעבר והמליצו אחד לשני על מתכונים דיאטטיים עתידיים.
אסי דיין שכתב, ביים ושיחק בלמעלה מ- 50 סרטים פרי יצירתו, אומר: "אני נהנה מכל רגע בתוקף "תפקידי" החדש ברשת אייס ובהחלט שוקל זאת כאופציה עתידית כשאפרוש ל"גימלאות" ובינתיים מעת לעת אבוא להתאמן..."
מוסיף דיין: "אני עובד כרגע על סרט ההמשך ללהיט הענק "גבעת חלפון".
דיין, נשוי באושר לורד מזה 15 שנה עם 4 צאצאים וביניהם בנו הבכור ליאור דיין, שממשיך את השושלת המשפחתית ושולח ידו בכתיבת תסריטים וטורים עיתונאיים ומלווה את אביו על סט הצילומים.
אסי אומר שהוא מפריד לחלוטין בין חיי המשפחה לחייו המקצועיים ואינו מעוניין לשלב את בנו בעסקי הבידור ומקווה שליאור יתמיד ויישאר "מאחורי" מכונת הכתיבה.
מימין אסי דיין בשיחה עם אחד המנכלים

אסי דיין. עם אחד המנכלים בהקלקת הגדלה.


ניקול הלפרין:
מאת אירית מור:
ניקול הלפרין לוי, (35) נשואה טרייה ואם לשלושה ילדים, נראתה השבוע, חונה למול חנות הצורפים" בכיכר המדינה בת"א, כאשר בעלה ממתין באוטו עם הילדים.
ניקול, מלכת היופי במיל', הגיעה לחנות "הצורפים" ורכשה זוג פמוטים מכסף טהור, בשווי של 2950 ₪.
ניקול, שלא ביקשה כל הנחה, אמרה למוכרת: "אני שייכת למדליקי הנרות של "הדור החדש", טרנד שצובר לאחרונה תאוצה בקרב חילוניים רבים".
לדברי הלפרין: "לאחרונה, אני מדליקה נרות מידי ערב שבת, מתוך אמונה פנימית, כאשר הנרות משמשים כלי לחיבור ביני לבין היקום ושעת קודש לבקשות, ותפילות אישיות, בה אני מודה לאל על כל מה שיש ומבקשת, בריאות למשפחתי, אושר, אהבה ופרנסה טובה בעסק החדש".
עוד סיפרה ניקול: "בימים אלו, פותחת לראשונה בחיי עסק עצמאי ברעננה, שיקרא "הסטודיו של ניקול" - מכון יופי ענק, שיכלול את מגוון שירותי היופי לנשים, טיפולי פנים, אנטי אייג'ינג, מיטות שיזוף ועוד". אל תדאגו - היא לא חוזרת בתשובה.

ניקול הלפרין. גם בהקלקת הגדלה.



שמונה אמנים מברזיל פותחים תערוכה בתל אביב. כל מה שרצית לדעת על אמנות ברזילאית עכשווית. קרא כן:
מאת שמשון קריסטל.
אמנים, מן בולטים באמניה הנאיבים של ברזיל, יציגו בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית, בתל אביב, את תערוכתם "קרנבל צבעים של הנאיבים הברזילאים", אשר תפתח בגלריה ג'ינא, במעמד שגריר ברזיל בישראל, מר סרג'יו אדוארדו מוריירה לימה ובחסות שגרירות ברזיל, ביום חמישי 26.5.05 בשעה 19:30. התערוכה תוצג בגלריה עד לתאריך 24.6.05.
במיוחד לרגל התערוכה יגיע ארצה מר ז'ק ארדי, מומחה לאמנות הנאיבית הברזילאית, אשר כתב מספר ספרי מחקר בתחום, ייסד בשלהי שנות ה- 70 גלריה לאמנות נאיבית, בסאן פאולו, ברזיל, ידיד יקר ויועץ לדן טשיל, בעליה של גלריה ג'ינא. בנוסף יגיעו עמו האמנים הברזילאים: לואי פריירה דה מוראייס, אנה מריה דיאס וברברה רושליץ.
במאמר שכתב דן טשיל לקטלוג התערוכה, הוא מתאר את ייחודה של האמנות הנאיבית הברזילאית בצבעוניות הכובשת שלה ובשמחת החיים הקורנת ממנה: "האמנות הנאיבית של ברזיל מעלה בנו דימויים של נופים שופעי ירק, זוהרים בשלל צבעים טרופיים; יערות גשם כבירים, ובהם חגיגה שוקקת של צמחים ובעלי חיים; חברה רב-גזעית המקסימה את העולם בקצב הבוסה נובה והמיסתורין של טקסי הקנדומבלה. אירועי יומיום וחגיגות עונתיות מוצגים בפשטות, באידיאליזציה ובתמימות של ילדים. העבודה בשדות הופכת לשיר הלל לאדם הפשוט; דייג בנהר הוא המנון לטבע; מנגינת כלי ההקשה היא מקצב של תודה לעולם הרוחות."
בשנות ה- 80, במסגרת ביקורו של טשיל בברזיל, לרגל עסקיו, הוא פגש בז'ק ארדי, האיש שחשף בפניו את רזיה של האמנות הנאיבית הברזילאית. באמצעותו התוודה טשיל לאמנים אלו, אותם בחר להציג בגלריה. המייחד קבוצה זו של אמנים, לדבריו של טשיל, הוא היותם אוטודידקטים, כולם החלו לצייר בגיל צעיר, כולם שאבו את השראתם מחוויות ילדות, וכולם עברו מסביבת מגורים כפרית, להתגורר בערים הגדולות ובפרבריהם.
כנער בקארוארו (מדינת פרנמבוקו), הוקסם איבונאלדו מפעלתנותם הקדחתנית של האיכרים המביאים את תוצרתם לשווקי הסביבה. הגינה בביתו הנוכחי של איבונלדו באולינדה (פרבר של רסיפה) מצמיחה דקלים מפוארים ופירות מופלאים המעניקים השראה לכל עבודותיו. את התימות החביבות על איבונלדו ניתן לראות בשבילים הסמוכים: פרדות עמוסות מלונים ועצי הסקה; גברתנים בחולצות עזות-צבע; נשים עטורות סלסילות של פרחים; עצי "לחם" ומטעי קוקוס שופעי פירות.
אדגר קלייהדו, יליד אולימפיה (מדינת סאן פאולו), הוקסם משדות האורז ומטעי קני הסוכר המכסים את הגבעות, ומביצועיהם האקרובטיים של פועלי השדה, המשליכים בתעוזה שקים של פולי קפה באוויר ומטפסים על סולמות מאולתרים כדי לקטוף הדרים בשלים מן העצים. תיאוריו התמימים של חיי המשק הם חגיגה לעין.
לואי פריירה, שנולד בסנטוס, (מדינת סאן פאולו) וגדל אצל סבו וסבתו מצד אמו (צייר ומוסיקאית), בילה את חופשות ילדותו ביערות שלאורך חוף הים. רשמיו כנער מתפארת העצים והעופות, יחד עם השתקעותו הנלהבת בסצנות דומות כדייג מקצועי, חידדו את יכולתו לתאר, בדיוק ופרטים עוצרי נשימה, את נפלאות השמורה האקולוגית של ג'וראיה.
מאלו דליבו חיה עד גיל 10 עם סבה וסבתה מצד אביה בקהילה הכפרית של ריבראו פרטו (מדינת סאן אפולו). כילדה, היא עבדה בשדות, בזריעה וקציר תירס ובגידול חיות משק. על אף חיי העוני שחוותה, היא פיתחה בהדרגה ידע אנציקלופדי של הצמחים, הפירות והחי האקזוטיים של ברזיל, ויכולת מופלאה להנציחם על בד. כיום, עבודותיה המדקדקות בפרטים מציגות בפנינו גן עדן של גנים נפלאים, שדות וג'ונגלים.
אנה מריה דיאס בילתה תקופות ארוכות בילדותה בפורטו פליס (כמאה ק"מ מסאן פאולו), שם הייתה לאביה חווה קטנה. למרות שבילתה את כל חייה הבוגרים בסאן פאולו, תמונותיה הציוריות-פסטורליות מתארות נופים אידיאליים, שטופי-שמש של חיי היומיום בברזיל הכפרית. עבודותיה של אנה מריה ספוגות בהנאות הפשוטות של החיים – משלוחיו היומיים של החלבן, הופעותיו התקופתיות של מוכר הכדים, ילדים משחקים בחדווה, חגיגות, קרנבלים וימי שוק. ציוריה שובים את לבנו בשמי תכלת בהירים, גגות בכתום עז ושדות לוהבים של תירס וכותנה.
ברברה רושליץ (לבית הרצוג) נולדה בפולין, ואיבדה את אימה ואת רוב בני משפחתה באימי השואה. על אף שלאחר בואה לברזיל השתקעה בסאן פאולו, בה היא ממשיכה לחיות, ציוריה מראים את זיכרונות ילדותה מתקופות אותן בילתה בקייטנה של סבתה החורגת בכפר. הגבעות והעמקים השמחים של מחוזות הקסם הללו שולטים בעבודותיה, ומסבירים מדוע רבים רואים בברברה את ה"גרנדמא מוזס של ברזיל."
אדיבלדו ברבוסה דה סוזה ("אדיבלדו") נולד באזור הכפרי של איטאמברה (מדינת פאראנה). הוא החל לצייר בגיל 4, ועבר, כמה שנים מאוחר יותר, לווילה דאס פלמייראס, קהילה בסאן פאולו השוכנת בקרבת פארקים מיוערים בצפיפות ושמורות טבע. באופן מפתיע, הוא הצליח ללמד את עצמו ללכוד על הבד את הלחות הערפילית של היער, והאור הבהיר של האגמים והבריכות. הוא משלב דמיון פורה עם תשומת לב קפדנית לפרטים וצבעוניות עוצרת-נשימה. העצים מנומרי-האור של אדיבלדו והפרספקטיבות הכמעט-מדויקות משרטטים באופן בלתי נשכח ילדות שחלפה ושבילים נידחים.
בניגוד לאדיבלדו, קונסטנסיה נרי, שנולדה באיפיגואה (מדינת סאן פאולו), החלה לצייר בגיל 33. היא בילתה תקופות משמעותיות מילדותה בשדות, שם התבוננה בעיני-נשר חדות בחיי העובדים ובמנהגיהם. מאוחר יותר, היא חקרה את הפסטיבלים המסורתיים של ברזיל, ומחקרים אלה השפיעו על רבים מציוריה. בהשראת תצפיות ומחקרים אלה, קונסטנסיה מיישמת צבעים שקטים להפליא וסגנון אימפרסיוניסטי-משהו כדי לתפוס את ההרמוניה, יחד עם הקשיים המרובים, בחייהם של "אנשים פשוטים" בברזיל.
התערוכה "קרנבל צבעים של הנאיבים הברזילאים" תוצג בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית, עד לתאריך 24.6.05.
צילמה: מיכל קריסטל.

רזיל בארץ, סרג'יו אדוארדו מוריירה לימה. גם בהקלקת הגדלה.

עבודה של איבונלדו. גם בהקלקת הגדלה.

דובי לנץ עורך מוזיקלי גלי צהל. גם דן טשיל בהקלקת הגדלה.




לירון וייסמן:
מועדון ה-IT בהרצליה ממשיך לככב בכותרות...
והפעם נספר לכם על הרכש החדש של ניר שעיבי הבעלים-
המהממת לירון וייסמן שזכורה לנו מהטלנובלה "משחק החיים" החלה להנחות ערבי קריוקי במקום.
בשבת האחרונה נצפו השניים פוצחים במחרוזת שירים מבית היוצר של שלמה ארצי והקימו את הקהל כולו על רגליהם.
מי אמר ששחקנים לא יודעים לשיר...?

לירון וייסמן. עם ניר שעיבי בהקלקת הגדלה.



מנחם שיזף בעל טור ב"נוצץ" מקבל פרס מפעל חיים:
פרס על מפעל חיים יוענק למנחם שיזף מטעם הוועדה לזכויות האדם של עיריית תל אביב-יפו. אירוע הענקת הפרס ייערך ביום ב', 27.6.2005, במסגרת אירועי הגאווה 2005, בשעה 18:30, באולם האירועים בקומה ה-12 בבניין העירייה.
טור אישי מרתק של מנחם שיזף שנכתב בתקופה האחרונה מופיע בעמוד הבית בעמודה הימנית של נוצץ.
הוועדה לזכויות האזרח של עיריית תל אביב יפו בראשות איתי פנקס החליטה להעניק פרס על מפעל חיים לעיתונאי, איש התקשורת, והלוביסט מנחם שיזף (50) על פעילותו החברתית רבת השנים לקידום מאבקים רבים שנועדו ליצור שוויון זכויות בין חברי הקהילה ההומו-לסבית לשאר האוכלוסייה.
מנחם שיזף, יליד תל אביב בן 50, למד משפטים באוניברסיטת תל אביב לאחר שחרורו משירות צבאי בחיל האוויר. כבר במהלך לימודיו החל בפעילותו הציבורית כאשר התמודד מטעם תא השמאל בקמפוס על מקום באגודת הסטודנטים והיה יו"ר מועצת התלמידים בפקולטה למשפטים וחבר וועד אגודת הסטודנטים.
לאחר סיום לימודיו ועבודה כעו"ד בתחום הפלילי והאזרחי, עבר שיזף הסבה מקצועית והחל לעבוד ככתב חדשות, תחילה במקומון "מעריב-תל אביב" ולאחר מכן ובמשך שש וחצי שנים בעיתון "חדשות" שם היה כתב פלילי, כתב מפלגות ושליח העיתון בלונדון. מאוחר יותר שימש שיזף ככתב בעיתון "העולם הזה" שלימים נקרא "שישי" בעריכת רינו צרור. מאוחר יותר כתב שיזף גם ברשת "ידיעות תקשורת" וגם ברשת "שוקן".
בהמשך הקרירה שלו בענף התקשורת פתח שיזף משרד יחסי ציבור. מיכה גולדמן, אלי גולדשמיט, יוסי כץ, יוסי ונונו, זאב בוים, אלי בן מנחם, רפי אדרי, אברהם הירשזון, רובי ריבלין ואיתן כבל היו רק רשימה חלקית של האישים שאותם הריץ שיזף לכנסת ולתפקידים שונים. שיזף אף הריץ את רוני מילוא לראשות עיריית תל אביב.
שיזף שימש גם יועץ התקשורת של הנשיא עזר וייצמן בבחירות 93' ובבחירות 98' .
כלוביסט עבד שיזף בעבור חברות כמו "דובק", "פלאפון", "בזק בינלאומי" ו"קשת" בראשית דרכה כשהתמודדה לראשונה לקבלת הזיכיון לערוץ 2 וחברות נוספות.
בשנת 1997 נבחר שיזף ליו"ר אגודת ההומואים הלסביות, הבי והטרנס בישראל, תפקיד בו כיהן כשנתיים. לפני כן, פעל שיזף רבות למען הקהילה ההומו לסבית בישראל, היה בין מייסדי מצעד הגאווה בתל אביב וסייע לקדם מאבקים רבים שנועדו ליצור שוויון זכויות בין חברי הקהילה לשאר האוכלוסייה. בשנת 2001 ארגן שיזף סדר פסח ב"קפה נורדאו" לבני הקהילה שנותרו בודדים בפסח.
בנובמבר 2001 יזם שיזף מפגש פעילים מהקהילה עם נשיא המדינה, משה קצב, בבית הנשיא ובפברואר 2002, יזם מפגש בין ראש הממשלה אריאל שרון לבין פעילים מהקהילה. וזאת, למרות ביקורות קשות שבעקבות המפגש, מצד המפלגות הדתיות כלפי ראש הממשלה.
באותה שנה קיבל שיזף את התואר "יקיר העיר" מטעם עיתון "העיר" על פעילותו למען הקהילה ההומו לסבית-בי וטרנס בישראל.
**הכיבוד לאירוע ניתן באהבה ע"י העסקים הוורודים של הקהילה: בר מסעדה אוויטה, בר-
מסעדה קרפה דיאם, ליין ה-FFF של שירזי וליין ה-Male vox של חיים פנחס.
לאחרונה בשל מצבו הבריאותי הפחית מנחם שיזף את פעילותו העניפה אך בחר לפרסם טור אישי יוצא דופן בנוצץ, ראה העמודה הימנית של נוצץ. הטור המלווה בצילומים מספר על אודות המתרחש בחייו.


 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי