כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
יומהולדת לטלעד. אלונה פרידמן. דב קליין משפץ. יומהולדת בדום. נפתח השרון עשר. טופו טעים. שמונים לשפייה. מוטי רייף לוראייטי. אירוע לקרלסברג. חיים פלטנר במחלבות.

יומהולדת לטלעד. אלונה פרידמן. דב קליין משפץ. יומהולדת בדום. נפתח השרון עשר. טופו טעים. שמונים לשפייה. מוטי רייף לוראייטי. אירוע לקרלסברג. חיים פלטנר במחלבות.
תאריך הכתבה: 05/07/2003



המסיבה הכי שווה שהתקיימה לאחרונה היתה מסיבת יום הולדת שלוש ל "טלעד". החל מהשעה 16:30 זרמו ללונה פארק בתל-אביב מאות מוזמנים מגיל שנה עד בכלל. בגלל השמש הקופחת האורחים התגנדרו בכובעים שהופקו במיוחד לאירוע. כל המתקנים הועמדו באופן חופשי לרשות האורחים שהסתובבו, עלו, ירדו, השתעשעו ונהנו. לאורך כל השבילים בכל רחבת הלונה פרק הוצבו דוכני אוכל שהציעו פלאפל, נקניקיות, פיצות , פסטות כשהכל נעשה ונאפה טרי במקום. היו גם דוכני קינוחים עם אבטיחים מה זה טעימים, שערות סבתא-סוכר, ארטיקים, גלידות ומשקאות מכל הסוגים. החגיגה הגדולה נמשכה עד 12 בלילה. מי ששבע מהמתקנים נהנה מהופעתו של איציק הקוסם והופעה של להקת "טיפקס" , מסיבת ריקודים או רביצה בפינות ישיבה מיוחדות. היו ונהנו המנכ"ל עוזי פלד, אייל פלד, מעין קרת, מיכל צפיר, מורן אייזנשטט, חיים צינוביץ, גלית לוי, אבינועם ברוג, סמדר נמרודי, אבי קושניר, דני רופ, ליאור נרקיס, ערד ניר ועוד המונים כולם עם או בלי הילדים נהנו ללא הכרה כאילו חזרו לגיל שש.
(רונית מטיאס)

הליצן איציק באירוע טלעד. בהגדלה גם אייל פלד וידידה.



אלונה פרידמן היפה הספיקה בקריירה הצעירה שלה להיות פנים של ה-80 דוגמנית צילום, מנחת תכנית טלוויזיה, היא גם נישאה, ילדה שלושה ילדים והפכה לאשת עסקים מן המניין. אלונה ביחד עם איש העסקים אלון קיש מייבאת לארץ את מותג אופנת התכשיטים "אגתה פריס" . לכבוד ההשקה הוזמנו עשרות סלברטאים לגינת ביתו של שגריר צרפת בישראל, התבשמו בניחוחות מאפים, שטפו עינים בתצוגת תכשיטים מקסימים ונהנו מבריזה ים תיכונית. הסתובבו ונהנו שרון אלכסנדר, חני נחמיאס, ענת וקסמן, גבי עמרני, ננסי ברנדס, אבישג רבינר, סנדרה רינגלר ואמא שלה לינדה, גם אמא של המלהקת מאירה בן עטר בלי מאירה שהיתה עסוקה באודישן, איציק כהן, קרן מור, איתי אטיאס ועוד יפים-יפות.
(רונית מטיאס)

דב קליין, מנתח הסלברטאים, הגדיל לעשות לטלי גונן. טלי סיימה תיכון (מגמת קולנוע) והיא שואפת לשרת בדובר צה"ל. טלי הפיקה סרט גמר שעוסק ביחסים בין אם, דודה ובת. עכשיו היא עם חזה משופץ לתפארת מדינת ישראל. (רונית מטיאס)

טלי גונן בשיפוץ דב קליין. גם בהקלקת הגדלה.


חיים פנחס, האיש שהכניס את המושג "הדום" לחיי הלילה (והיום) של מדינת ישראל שהוא גם מבעלי מועדון הדום חגג לעצמו יום הולדת וכ ו ל ם התייצבו שכן מי יעיז לפספס. רשימת המוזמנים כללה את כוכי מרדכי, אורלי ויינרמן, יגאל רביד, שרון זליגובסקי, אסתי ממו, שרון גניש, עדי קייזמן, גלית לוי, מיקי בוגנים ועוד שהתחבקו, התנשקו וברכו את חתן השמחה. (רונית מטיאס)

מירי בוהדנה ביומהולדת חיים פנחס. בהקלקת הגדלה גם אורלי ויינרמן וחיים.


מלכת היופי(מיל) מירית גרינברג היא אחת הברמניות במועדון החדש של גיא ברעם "השרון 10" שנפתח ברחוב השרון מספר 10 בתל אביב. שותפים במקום גם רונן נמני ואריאל וינבך.
לאירוע הגיעו כ 700 מוזמנים. ביניהם: אייל קיציס, ליאור נרקיס, טל פרידמן, עמנואל רוזן, שרון דוראני, גלית גוטמן, אלי פיניש, גיא אריאלי עעם חברתו ניקול דיקסטרה, רות גונזלס, רוני חן טופז, הדוגמנית ויק, אורלי ויינרמן וסנדרה רינגלר, סבלימינל והצל, חיים צינוביץ, מיכל בר זוהר אחותה של יעל, גלית פרבר וניר שרצקי, איבונה קרוגליאק, גיא המאירי, אדם שוב, הראל נוף, חני מאיירס, רפי אמזלג ועוד. (רונית מטיאס ועוד)

גיא ברעם ושרון דורני, גם בהקלקת הגדלה.


הלבורנטים הפכו ליצרני טופו. אופנה.
"טופו טעים" הוא פרי פיתוחם של אלי ואיריס מור, זוג לבורנטים ירושלמיים (מכון ויצמן, בתי ספר לרפואה, הפקולטה לחקלאות ועוד) שהם צמחונים אדוקים. הם החליטו לפני למעלה מעשור לחקור ולפתח לעצמם את הטופו שלהם. החברים והשכנים טעמו והתלהבו והם החלו לשווק את הטופו בכמויות קטנות לחנויות בארץ.
גל אטיה, מהוצאת הספרים "גל" טעם את הטופו ורצה עוד. אבל בחנות הטבע שליד ביתו לא הייתה כמות מספקת. גל צלצל אל אלי ואיריס בהתלהבות והודיע להם, כי בגלל שהוא רוצה את הטופו לעצמו הוא רוצה להיכנס איתם כשותף.
התוצאה טופו קציצות, קובה, מימרחים ועוד נימכרים כבר בכמה סופרמרקטים. (יאירה יסמין)

שמונים שנה לשפיה.
כפר הנוער "מאיר שפיה", (זוכרים משירו של חיים נחמן ביאליק "לבנות שפיה"), חגג שמונים להיווסדו.
הגיעו אלפי בוגרים לדורותיהם. מהמחזור הראשון של שנות העשרים, ביניהם אשה בת 94 ועד בוגרי המחזור האחרון, בני 18.
כפר הנוער שפיה שוכן מול זכרון יעקב, למורדות הכרמל בתוך נופים יפים. במשך 80 שנות קיומו שימש כפנימיה ובית חם.
בין המשתתפים בחגיגות השמונים היו זוהיר בהלול, שגרירת רומניה, אהרון זבדה ממשרד החינוך, שאול אלבז מנהל הכפר ומיכל זוארץ שהינחתה את הערב החגיגי. (רבקה קראוס)

מיכל זוארץ בחגיגות שפיה. בהקלקת הגדלה גם שאול אלבז מנהל הכפר.


מוטי רייף, מפיק תצוגות אופנה הפך לקונסול תרבות בלוס אנג'לס. (זכרו כי דורון נשר הפך לנציג הקרן הקיימת בסן פרנציסקו). לאחרונה ניראה רייף בערב הוקרה, עדיין בישראל, לטובת ילדי וראייטי. בערב הקרינו סרט פעולה "רצח סטייל הוליווד" בכיכובו של הריסון פורד. באירוע נכחו גם לינור אברג'יל, שירז טל, דודו טופז ושני בניו, טל מן, בר רפאלי, שירלי גליק, סיוון קליין, ישראל קטורזה ורמי ורד, גילת אנקורי ועוד. (בר תקשורת)

שירז טל, מוטי רייף ולינור אברג'יל. גם בהקלקת הגדלה ביתר פירוט.


במסעדת גיליס החדשה יחסית בנמל תל אביב, במרפסת היפה הנושקת לים, על מנות קטנות ונחמדות חגגה קרלסברג את הצגת המראה החדש של הבקבוק השקוף. את החידושים הציגו טל רבן שהוא סמנכ"ל מבשלות הבירה ואמיר יפרח מנהל המותג.
במקום נכחו עשרות עיתונאים, החל מ.. רות סירקיס וכלה ב.. איל פלד. גם השגריר הדני בישראל. האירוע יוחצן על ידי משרד טריווקס. (ל.א.)

חיים פלטנר על סיור בשני מפעלי תנובה לתוצרת חלב:
המלחמה בין יצרני תוצרת החלב מתחממת ואת התוצאה נראה בקרוב על המדפים -מוצרים חדשים, לעתים גם באיכות שלא הכרנו בעבר בארץ. רק בתנובה, שוקדים מאז תחילת השנה על פיתוח 80 מוצרים חדשים, שחלקם כבר יצא לשוק. עופר בלוך, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, צופה קיץ חם בכל הנוגע ליוגורטים ולמשקאות החלב. כאן, לדבריו, טרם נאמרה המילה האחרונה ותגובת המתחרות הגדולות- שטראוס ומחלבות טרה- לא תאחר להגיע. לפי שעה הכל מתנהל תחת מסך כבד של סודיות. במלחמה כמו במלחמה.
בסיור שערכה בימים אלה התאחדות התעשיינים לכתבים הכלכליים במחלבת תנובה בתל יוסף, יכלו הכתבים לעמוד מקרוב אחר הנעשה בתחום זה. המיתון במשק לא פסח גם על ענף המזון, הדורך במקום בשנים האחרונות. במצב כזה, כל אחד מבקש לשמור על מקומו וגם לדחוק את רגלי המתחרים. וכאשר מחלבות בוטיק כמו גד ומשק צוריאל מחדירות לשוק מוצרים באיכות גבוהה, גם הענקים נאלצים להזיע ולהשקיע בפיתוח מוצרים חדשים וטובים יותר. הצרכן הישראלי אינו מסתפק עוד בקניית סתם "גבינה צהובה". את התוצאות יכלו לראות ולטעום הכתבים במגוון הגבינות שהוגשו להם לטעימה, שרבות מהן אינן נופלות בטעמן מן הגבינות הצרפתיות המפורסמות. גם האריזה והעטיפה אינן מה שהיו פעם. בתעשיית המזון מצפים עתה להתאוששות המשק ומייחלים לרגיעה בתחום הביטחוני והמדיני. "רק כך נצא מן המיתון, נמשוך משקיעים לארץ וגם נצליח להחזיר אלינו את השוק הפלשתינאי, שערב האינתיפאדה רכש בישראל מוצרי מזון בשווי של כ-600 מיליון ₪ בשנה. כיום המכירות ירדו ל-250 מיליון ₪ בשנה", אומר גזי קפלן, יו"ר איגוד תעשיות המזון ומשנה למנכ"ל אוסם. ובינתיים, משקיעים התעשיינים בשיווק אגרסיבי בשוק המקומי- הרבה פרסומות והרבה "מבצעים" דוגמת המבצעים הפופולריים בנוסח "קנה- קבל", קנה מוצר שלנו וקבל מוצר אחר במחיר מוזל או בחינם.
"עסקי האוויר" של מעבדות מטרנה
התחנה הבאה בסיור של הכתבים הכלכליים-מעבדות מטרנה, חברת בת של מוצרי מעברות. החברה מייצרת בעיקר תחליפי חלב ודייסות לתינוקות, כאשר כל סידרה מיועדת לגילאים מסוימים. ההכנסות הצפויות השנה-כ-130 מיליון ₪, כאשר כשליש מן המוצרים מיוצרים בהשגחת בד"צ ירושלים ונמכרים בעיקר לשוק החרדי. כיאה למזון המיועד לתינוקות, עוברים המוצרים בדיקות מקיפות ביותר. "כל סידרת ייצור עוברת בין 700 ל-900 בדיקות במעבדה", אומרת אפרת גילת, המנכל"ית הנמרצת של מעבדות מטרנה וגם אם לילדים קטנים. המיתון פוגע בהכנסות החברה, וגילת חוששת שהגזרות האחרונות, שיכו בעיקר באמהות חד- הוריות ובמשפחות מרובות ילדים-יפגעו פעם נוספת בהיקף המכירות.
במעבדות מטרנה גאים גם ב"עסקי האוויר" של החברה. הכוונה להשתתפותה בניסוי שהחל בחללית קולומביה, ואשר במסגרתו סיפקה החברה הישראלית רכיבי מזון מסוימים, מועשרים בחיידקים, שאמורים למנוע זיהום של המזון וקלקולי קיבה אצל האסטרונאוטים. במהלך המסע הוחל בבדיקת עמידותם של החיידקים האלה בחלל. למרבה הצער, התרסקות החללית קטעה את הניסוי ובמעבדות מטרנה מצפים עתה לחידושו באחת מטיסות החלל הבאות.

אורזים מתוך סיור במפעלי חלב של תנובה. גם בהקלקת הגדלה.



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי