איך השיקה "לנקום" בושם חדש לגבר בערב נוצץ ומתוחכם ברמה חוצלארצית? מי הוא סמל הגבריות החדשה? מה הוא חושני?
תאריך הכתבה:
19/12/2001
זה היה ערב במוזיאון תל אביב לאמנות, שהיה בו הכל: מיצגים סופר חדשניים עם רקדנים, קרני לייזר, קולות רעמים וברקים מדהימים. מזנונים מפנקים של יין, גלידות צבעוניות ומאכלים מורכבים של בשר ירקות ואגוזים שניראו כמו ציורים. הקרינו גם סרט: "אמלי" סרט צרפתי חדשני, בו מככב השחקן והקולנוען מתיה קסוביץ, גבר מיוחד ויפה תואר שניבחר לייצג את הבושם הגברי החדש ששמו "מיקרל הום". בתרגום חופשי: גבר מופלא. אף על פי שבאותו ערב השיקה חברת "לנקום" בושם חדש לגבר, כיכבו בו דווקא נשים. האולם היה מלא בנשים יפות: דיילות יופי של לנקום, מנהלות החברה בדרגים שונים, אורחות, פירסומאיות, משווקות וכך הלאה. הצבע השחור שלט: שמלות ערב כהות וארוכות, מחשופים חגיגיים והרבה בלונד, בלונד ועוד בלונד. הגברים היו במיעוט, אבל הם היו כמו תמיד, שליטי אימפרית הכסף: כך דן פרופר- הוא הבעלים של לנקום בישראל. כך ליאון קופלר הוא המשווק מספר אחד של הבושם ברשת סופרפארם השייכת לו. באימפרית לנקום המקומית בלטו שתי נשים: שתיהן יפות, זוהרות, עם יכולת דיבור מרשימה, עמידה זקופה על הבמה ולבוש שחור נוצץ. אהבתי את הופעתן. נשים מנכליות, אף אם הן שכירות, הן נשים מרשימות, חזקות, בעלות יכולת. כך נאוה רביד- המנכלית וכך דורית וידבסקי הדוברת. יש להן קול נעים, עברית קולחת ונוכחות מרשימה. לפני כשנה השיקו את בושם "מירקל" לנשים. שוק הבשמים מגלגל 248 מליארד דולר, 60 אחוז ממנו הם בשמים לנשים, 40 אחוזים בשמים לגברים. באותו ערב נכנסה לנקום בפעם הראשונה לשוק הבשמים לגבר. מתיה קסוביץ, ניבחר לקמפיין את הבושם החדש. בסירטו "אמלי" הוא סימל את הגבריות החדשה. כשאמרו "גבריות חדשה", התכוונו לגבר של המאה העשרים ואחת. הגבריות של קסוביץ כפי שבאה לידי ביטוי בסירטו "אמלי" היא לא כוחנית אלא מלאת רוך, רגישות, נחישות, שלמות, שקט נפשי וביטחון. איך אפשר למצוא את כל אלה בגבר אחד? אם מתאמצים – אפשר. על פי סיסמת הבושם החדש שהיא: "אתה גורם לזה לקרות", הכל תלוי בך. כל המילים היפות הללו, בהרכבים כאלה או אחרים חזרו לאורך כל הערב. היו מיצגים מרשימים, היו צילומים מרהיבים של אדמה ראשונית, של בריאה, של רוח, אור, שמיים, של המון מונחים אבסטרקטיים שתורגמו לקרני לייזר, לקולות, למראות ולצבעים. הריח שהוא נעים אמור להקרין רעננות תוססת, נקייה, חזקה וחושנית. לבקבוק צורה של כתפיים חזקות, רחבות ובטוחות. הסרט שהוקרן היה אמור לשדר שיר אהבה לחיים. הוא היה קובץ של צילומים פריסאים חביבים. היו בו הומור, רגישות, פרטים מדוייקים, משעשעים והומוריסטיים. היה בסרט משחק טוב, אבל גם איטיות שדי ייגעה אותי. למרות הביקורות הטובות על הסרט לא הייתה לי הסבלנות אליו. לא אהבתי את קיטעי הקריינות שרצו לכל אורכו. אבל גם כשלא הייתה לי הסבלנות לסרט "אמלי", אי אפשר היה להתעלם מעוצמותו החוויתית של הסיפור המצולם. כשהערב הסתיים העניקו ליקירי לנקום בקבוק בושם גברי במתנה. מחירו לצרכן 325 שקלים. זה אינו בושם זול, אף על פי כן סביר להניח שהוא יקצור הצלחה. למה? - יש בתעשיית הבשמים של לנקום ובדרך בה הוצג הבושם הגברי, משהו מפתה. הפירסומאים של הבושם הצליחו להעביר תחושה של יוקרה, של חושניות, של סקס אינטיליגנטי ומתוחכם. אהבתי את הערב, חיבבתי את משתתפותיו. חשבתי שהוא ברמה חוצלארצית גבוהה. בהשוואה לערבי פירסומת מקומיים הוא לא רק עמד על רמה גבוהה, היה הרבה מה ללמוד ממנו. לא רק מן הכסף הרב שנישפך בקמפיין הפירסום הצרפתי, אלא גם מתשומת הלב לפרטים קטנים, ומהיכולת ליצור אוירה מודרנית אך מפתה. האוירה הזאת שלטה בכל: במזנונים המעוצבים, בלבוש של הקרואים, גם בתאורה של האולם. היה מה ללמוד ממפרסמי לנקום. רמת הערב המחישה כמה העבודות המקומיות שלנו עשויות לעיתים בהשוואה, להיראות פרובינציאליות. זה היה ערב מליגה אחרת, כאילו בא מכוכב אחר: נוצץ, מרשים, ולא קיים במציאות.
מתיה קסוביץ - הגבר החושני של לנקום
|
| בושם "מירקל הום" – הבושם החושני לגבר של המאה ה 21-
|
|
|
|