כתבה זו נמצאה בארכיון נוצץ  |  לעמוד הראשי של נוצץ לחץ כאן
 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון
כמה עולה סוויטה במלון הר ציון? למה הכניסו עמודי זכוכית למינהרות הכותל? מה חדש בשוק מחנה יהודה ואיפה כדאי לאכול בו? איפה נימצא דגם בית שני שניבנה בזמנו במלון הולילנד? למה כדאי לסטודנטים לגור בסמוך לבית הספר לאמנוית בצלאל? איפה כדאי לאכול ארוחת בוקר במוזיאון ישראל בירושלים?

כמה עולה סוויטה במלון הר ציון? למה הכניסו עמודי זכוכית למינהרות הכותל? מה חדש בשוק מחנה יהודה ואיפה כדאי לאכול בו? איפה נימצא דגם בית שני שניבנה בזמנו במלון הולילנד? למה כדאי לסטודנטים לגור בסמוך לבית הספר לאמנוית בצלאל? איפה כדאי לאכול ארוחת בוקר במוזיאון ישראל בירושלים?
תאריך הכתבה: 24/06/2006





מאת: לאה אתגר
צילום: קובי פינקלר.


העיתונאים והמארחים במוזיאון ישראל בירושלים, גם בהקלקת הגדלה.

אין עוד עיר בישראל כמו ירושלים שמציעה בקייץ 2006 סיורים וחידושים, תגליות ושיפורים שאין להם סוף. לא רק שכיותיה של העיר מרובות אלא מרובים גם סיורי העיתונאים שמארגנת טל מרום, סגנית דוברת העיריה, שבהם מראים לך חידושי העיר שלעולם לא ניגמרת.
בסיור האחרון פתחנו במוזיאון ישראל. יש למוזיאון, יבוא של מנהל אמריקאי נימרץ , ג'יימס שניידר שמו, שמזכיר במראהו את נגיד בנק ישראל, גם הוא רכש אמריקאי. בסיוע תרומות הועבר לאחרונה דגם ימי בית שני של ירושלים שניבנה בשנות השישים של המאה הקודמת והועמד בזמנו במלון הולילנד, בהדרכת הארכיאולוג אבי יונה. הדגם ביחס של אחד לחמישים מתאר את העיר בשנת 66 לספירה. בסיוע תרומות שופר ותוקן הדגם ונפתח לביקורים כשלצידו קומפלקס חדרי לימוד ואודיטוריום ממוזג. אלה משמשים גם את מבקרי היכל הספר שבו שוכנות המגילות הגנוזות הנחשבות לאוצר העתיק מספר אחד של העם היהודי. אם להשתכנע מחבורת הדוקטורים להסטוריה שעובדת במוזיאון, הרי אין תייר בארצינו שאינו חייב לבקר בהיכל הספר, הניראה ככד עם כיפה או ככספת השומרת על מורשתינו התרבותית.
באגף הנוער בכניסה לתערוכת הלחם שהיא מהתערוכות העכשוויות המרהיבות שראיתי, כיבדו אותנו עובדות אגף הנוער בארוחת בוקר משובחת. הארוחה נערכה בחצר מטבח המשמש תלמידים מבקרים. ארוחת הבוקר שנערכה בסגנון בית שני הייתה טעימה מאד, מוקפדת בפרטיה, חגיגה לחיך ולעיין. השקיעו בה הרבה תשומת לב ואהבה.
מן ההסטוריה המוזיאונית עברנו לחידושים עכשווים בשוק מחנה יהודה. נציג הסוחרים, אלי מזרחי, הדריך בסיור. למדנו שהשוק מתחדש כל הזמן וכיום פרט לסחורות הזולות והצבעוניות שוכנים בשוק גם בוטיקים של מעצבים, הוקמו כמה מסעדות נחמדות שמנגנים בהן ג'אז בלילות, בתי קפה, ואפילו מסעדת יוקרה בנסוח ירושלמי, "צחקו" שמה, ובה הגישו לנו סוגי קרפצ'יו, קבאבים משובחים, ניתחי דג, סלטים ועוד. נחמד.
באזור רחוב בצלאל למדנו שמיתחם בית הספר הישן של "בצלאל" וביתה של משפחת בוריס שץ עוברים הרמת פנים. העיריה מעודדת כספית סטודנטים השבים להתגורר במיתחם בצלאל ומשתתפת בהצגת ציורי קיר ענקיים של אמנים שונים, על קירות מיבנים בסביבה.
במשכנות שאננים קלטנו שירושלים נחשבת לפורצת דרך בתחום האמנויות הרב תחומיות שהן עירוב של קולנוע, תיאטרון, וידאו ועוד. שם הציגו בפנינו מיבחר סרטונים, פרי עבודה חדשנית ומתקדמת של יוצרים צעירים.
בכותל המערבי נכנסנו לחלק ממינהרות הכותל שם נפתח פרוייקט של פסלים ומיצגי זכוכית בצורות אבסטרקטיות שונות, שכבות זכוכית ועליהן חקוקים שמות אבותינו ועד שמותיהם של נופלי ירושלים ומגיניה.
פרוייקט הזכוכית יפה, עמוס עשן ואור, ושפע דיבורים ציונים. הפרוייקט הלימודי אמנותי הוא העמסת יתר על מינהרות הכותל ושפע ההיסטוריה שלנו הפורצת ממילא ובעצמה מכל פינה וכוך. שמו של הפרוייקט המסקרן החדש הזה הוא "שרשרת הדורות" והוא נימצא במרכז המבקרים של הכותל המערבי.
סיימנו את הסיור במלון הר ציון בירושלים. מלון שניקנה על יד תל אביבי בשם יורם שכטר. מן המלון היפה אפשר לגעת בעיר עתיקה והוא עבר לאחרונה שיפוץ רחב עד שהסוויטות המלכותיות שבו מקבלות מחירי לינה גם של 1700 דולר ללילה. במלון הר ציון בחדר האוכל היפה אכלנו ארוחת ערב טובה מול העיר העתיקה ונפרדנו בתחושה שלא חשוב כמה זמן נעשה בירושלים, תמיד קורה בה משהו , תמיד יש בה חידושים ולעולם אינך מספיק להכירה די.



 כתבה הבאה  | כתבה הקודמת  | חזרה לארכיון   | חזרה לעמוד הראשי